ik ben deze week weer begonnen met werken.. ik kolf 2x p dag. 's ochtends kolf ik ongeveer 120 en smiddags 90 ml. Ik heb een klein voorraadje en ik geef nu steeds 1 klein flesje extra mee naar het kdv, in totaal geef ik dan ongeveer 300 ml mee. Op het kdv geven ze dit in 2 flessen van 150 ml. Daarnaast krijgt hij ook nog een flinke fruithap van 2 stuks fruit. Toch zegt de leidster dat mijn zoontje nog steeds honger heeft en ontevreden is na zijn fles. Wat zal ik nu doen? Ik kolf savonds nog even na, maar dat levert maar een klein bodempje op, dat is niet genoeg voor nog een extra fles. Zal ik ze een fles kv erbij laten geven? Of moeten ze het maar proberen te rekken en hem honger laten hebben? 3x kolven op mijn werk is niet in te plannen. Bij mijn eerste kindje kolfde ik ook heel kleine hoeveelheden, maar toen heb ik het opgelost door op vrije dagen continu extra te kolven. Nu met 2 kindjes is dat niet meer haalbaar. Het probleem is niet dat ik geen toeschietreflex krijg, die heb ik wel, maar die levert maar 40 ml per borst op ongeveer en de rest komt in druppels.
Hier hetzelfde probleem gehad. Gebruik je de neusspray? Dat hielp mij enorm, ergo, zonder was het resultaat beperkt. Ook met de neusspray had ik regelmatig nét niet genoeg om mee te geven naar de gastouder. Toen alleen de oudste er was, heb ik ook wel gekolfd in de avonduren. Maar toen jongste dochter er bij kwam, en ik wederom tegen hetzelfde probleem aanliep, (ondanks keurige kolfruimte, goede kolf en neusspray), heb ik een pak kv bij de gastouder gezet. Om evt aan te vullen indien noodzakelijk. De kolfmomenten op het werk uiteraard hetzelfde gelaten. Mijn productie is altijd goed geweest, het kolfresultaat was gewoon net niet genoeg.
Dit bij mij ook. Ik kan, zelfs met neusspray, gewoon niet genoeg kolfen. Dus gebruite ik de kolfmomenten om mijn produktie op gang te houden, en voedde bij met KV bij de GO. En thuis gewoon volledig BV, maar dan kwamen ze wel wat vaker omdat mijn produktie weer wat bij moest komen na 4 dagen kolfen.
heeft hij echt nog honger, of is zijn zuigbehoefte gewoon niet bevredigd na t drinken uit de fles?? Dat was hier nl t geval, aan de borst nooit een probleem, maar omdat de fles te gemakkelijk ging hadden ze na de fles nog een behoorlijke zuigbehoefte.
Zou het niet kunnen zijn dat hij nu met het warme weer wat meer dorst heeft? Misschien is dan een beetje extra water geven ook een optie (zeg ik zonder enige kennis ) Als het echt honger is, dan zou ik wel kijken of hij er iets extras bij kan krijgen. Of misschien de fruithap in 2 keer laten geven (vind 2 stuks fruit in 1 keer ook wel erg veel voor zo'n uk!).
ja ik vind het ook lastig om te beoordelen of het echt honger is. Zuigbehoefte kan ook, maar hij wil geen speen, dus dat is ookal geen oplossing. Ik ben bang dat mijn productie te hard gaat kelderen als ik dagelijks een fles kv bij ga geven... maar we moeten het maar proberen. Fruithap in 2x is ook een goed idee, de leidster geeft het in 1x omdat ze het idee heeft dat hij zo'n honger heeft... maar misschien heeft ze het wel mis. En de neusspray, tja ik heb een beetje een weerzin om aan de neusspray te gaan. Ik weet wel dat het "maar" oxytocine is.. maar ik ben 2x ingeleid met een oxytocine infuus en dat was meer dan genoeg voor een mensenleven. Ik heb wel een mooie kolfruimte en ruim de tijd. Ik doe eerst ontspanningsoefeningen voor ik ga kolven.
Hier een chronische speenweigeraar en in het begin ook een flesweigeraar. Ik heb gelukkig geen problemen met voldoende kolven. Sowieso drinkt mijn mannetje overdag wat minder e haalt hij het dan gewoon 's avonds bij me in. Ik geef dus wel genoeg mee, maar hij wil het gewoon niet allemaal. Hij wil t echte werk, zeg maar. Dus ik voed hem nog een keer extra voor ik hem wegbreng en ik voed hem op het kdv als ik hem ophaal. Dan gaan we naar huis, koken en eten en eet hij met ons mee. Na het eten krijgt hij nog een tiet en een anderhalf uur later als hij naar bed gaat drinkt hij nogmaals. En dan is hij kennelijk flink verzadigd want dan hoor ik hem voor middernacht niet meer. Dus ja, je bent even wat drukker met een voeding bij het wakker worden en een anderhalf uur later bij het weggaan nog eentje, en 's avonds drie voedingen op rij. Maar ach... als t menneke maar genoeg binnenkrijgt. En ik ga er vanuit dat dat zo is, anders zou hij zich wel weer melden.
Heb je ook filmpjes, fotootjes etc bij van je kindje? en een knuffeltje oid om je wat meer in de stemming te brengen? Toen ik mn mannetje naar het kdv een dekentje of doekje en knuffel meegaf die naar mij roken had hij gelijk een stuk minder moeite met slapen en met zijn zuigbehoefte. Misschien ook het proberen waard?
Zou de fruithap inderdaad ook wat verdelen. Dit is wel veel in een keer.... Daarnaast merk ik zelf dat bij de gemiddelde kinderopvang toch vooral sprake is van kunstvoeding met schema's etc. Ik kolf ook vaak net niet genoeg. Echter gaat drinken uit een fles mijn zoon ook wel wat te gemakkelijk af. Voldoet dan niet altijd aan zijn zuigbehoefte, maar ook Jan het 'knuffelmoment' voor hem dan te kort zijn. Onterecht wordt dan wel eens gedacht dat het honger is.....