Hallo, Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden, ik merk nu sinds een tijd dat hij overdag erg kort drinkt, binnen een minuut of 3,4 wil hij niet meer. Hij is veel te druk met andere dingen. De voedingen savonds voor het slapen (meestal) en snachts (2x) gaan wel goed. Hij krijgt dus wel voldoende binnen, plast ook genoeg. Kan ik hierin iets veranderen? Of is dit een fase? Hij krijgt in principe eerst de borst, dan bijvoeding, maar als hij niet (veel) wil drinken toch maar meteen bijvoeding. Hij eet nog niet erg veel trouwens. Ik ben bang dat hij zo nog vaker snachts wil drinken, na bijna 9 maanden gebroken nachten is dat erg vermoeiend!
Hoi, Het zal een fase zijn inderdaad. De wereld om hem heen is veel interessanter dan aan de borst drinken Misschien kun je bij bijvoeding (boterhammetje) een klein bekertje gekolfde melk geven?
Hey, Dank je voor je reactie. We zijn nu regelmatig aan het oefenen met een bekertje, maar dat wil nog niet echt. Hij drinkt nu wel goed smiddags net voor z'n slaapje, in de namiddag is het maar een paar slokjes. Ook drinkt hij nog voor het slapen en nog een keer of 2 snachts. Moet ik me zorgen maken om mijn productie nu hij overdag minder drinkt?
Het zal inderdaad een fase zijn, hij heeft nu net zn eerste tandje en is weer verkouden. Het helpt wel een beetje hem iets te spelen in zijn hand te geven tijdens het drinken. Ik had alleen gehoopt dat hij overdag goed bleef drinken en snachts een voeding over zou slaan! Maar wie weet komt dat nog ooit 😉