Ik hoop echt op goed advies..Want ik weet serieus niet meer wat ik moet doen. Sorry voor de hele lap tekst.. Mijn zoontje is is vandaag 5 dagen oud. De hele borstvoeding is traag op gang gekomen omdat hij behoorlijk wat vruchtwater/oud bloed had ingeslikt en dus onzettend misselijk was. Ik loop eigenlijk 1 a 1.5 dag achter. De eerste 2 dagen thuis gingen al niet echt lekker omdat mijn tepels enorm veel pijn deden, maar ook omdat het aanleggen niet helemaal lekker ging.. het duurde nogal lang. Daardoor viel hij ook steeds meer af..uiteindelijk kwam hij onder de 7% en is in overleg met de VK besloten om tijdelijk kv bij te voeden en na de bv nog te kolven, om hem in ieder geval aan te laten komen. (dmv een spuitje) Ook gebruik ik een tepelhoedje om het hem wat makkelijker te maken als t echt niet lukt. En gisteren overdag leek het dus ineens heel goed te gaan..ook het aanleggen.. Hij hapte vrij snel en dronk ze allebei goed leeg. Gisteravond alleen dus weer dramatisch.. Aanleggen kan wel tot een half uur per borst duren..enorm frustrerend..Zo ook vannacht.. Ik was zodanig gefrustreerd/emotioneel dat ik dacht, laat maar zitten.. Ik heb toen gekolfd en dat aan hem gegeven. Vanmorgen bleek hij 100 gram aangekomen te zijn, dus dat is een goed teken.. Maar aanleggen wederom niet lekker gelukt vandaag. T lukt me ook alleen wanneer de kraamverzorgster er is overdag.. Die extra steun en hulp erbij dus. Net hetzelfde als vannacht..Na 3 kwartier ik weer overstuur en weer maar gekolfd... Ik snap het gewoon echt niet..Hij pakt de tepel, zuigt 3 keer en laat dan weer los en word hysterisch. Of hij blijft het proberen om m'n tepel te pakken maar pakt hem niet. Zelfs niet met het tepelhoedje. Wanneer hij trouwens eindelijk wél is aangelegd en zuigt, zuigt hij ook wel echt heel goed.. Ik snap niet wat ik verkeerd doe..Ik wil zó graag vol blijven houden en door gaan, maar dit is gewoon zo ontzettend zwaar..Ik kijk enorm tegen elke voeding op nu.. Pfff sorry voor het geklaag, ik ben ook gewoon nog erg nieuw allemaal hier in
Ach, lieverd, wat een lastige start voor jullie. Hoe is het nu? Heb je hulp gevonden, voedt je nog? Of ben je nog aan het aanmodderen? In de laatste 2 gevallen: bel een lactatiekundige die jullie verder kan helpen, met een duwtje in de rug, een goed plan en juiste begeleiding kan het er heel anders uitzien in een dag of 4! In ieder geval goed dat je kolft en houd je kindje veel bij je: lekker in de draagdoek of huid op huid! Succes