Krijgt ze niet teveel??

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Druif78, Sep 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mn dochter kreeg voorheen 6 flessen van 90/3, maar sinds gisteren begon ze ipv na 3/4 uur al na 2,5 uur hongersignalen af te geven. Als ik dan probeer te rekken gaat ze echt huilen en hoor je dr maagje rommelen. Ik ben toen 120/4 gaan aanbieden. Hiermee redt ze het wel 3 uur, vannacht zelfs 7 uur!!
    Overdag hoopte ik hiermee toch weer 4 uur ertussen te krijgen, maar ze komt na 3 uur echt wel weer. Met wat pech kom ik vandaag uit op 7 flessen! ( of ze moet nog een keer 4 uur ertussen laten). Ze drinkt niet altijd de 135cc op, maar vaak toch wel 115/120cc.
    Ze weegt gok ik nu 3500 gram. Krijgt ze niet teveel??

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Dat is inderdaad al best veel voor haar gewicht en leeftijd. Ze mag voor haar gewicht nu maximaal rond de 700 ml drinken. Ze krijgt nu met 6 flessen van 120+4 in totaal 810 ml binnen. Welke voeding krijgt je dochtertje nu? En hoe snel drinkt ze haar flesje leeg?

Groetjes Linda

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Gisteren en vandaag komt ze op 6 flessen van 120/4, die ze meestal wel leegdrinkt, een enkele keer laat ze ca 10cc staan. Vannacht wederom 7 uur ertussen, de rest van de dag ca 3/ 3,5 uur. Ze krijgt hypo allergene voeding en ze doet ca 15/20 minuten over de fles. Moet ik er anders wat uithalen na het klaarmaken zodat ze bijv maar max 110cc kan drinken? Of een andere speen waardoor ze langzamer drinkt en eerder moe wordt?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Het drinktempo is prima, daar hoef je niks aan te doen. Je mag sowieso wat extra water aan de voeding toevoegen (zonder extra schepjes) dat vult iets meer.

Heeft je dochtertje hypo-allergene voeding nodig vanwege allergieen in jullie gezin?

Groetjes Linda

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bedoel je dat ik dan 120/3 geef bijvoorbeeld?
    Ik merk wel dat soms als ik dr na 4 uur heb wakker gemaakt voor een voeding en ze maar 90 heeft gedronken dat ze dan wel echt na 2 uur en 3 kwartier/ met wat rekken 3 uur wel weer echt hongerig is!! Meestal drinkt ze wel gewoon alles op!
    Ben bang dat als ik 120/3 ga geven dat ze dan wel weer sneller komt en ik op 7 flessen uit kom, of de hele tijd aan het rekken ben?
    Nu met 6x 120/4 gaat t heel prima, alleen ik wil dr natuurlijk niet vetmesten/ overvoeden??

De hypo allergene voeding is ons aangeraden ivm hooikoorts bij mn man en eczeem ( vroeger) bij mij.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    120/3 is prima, het proberen waard! Misschien kan je om en om doen, 1 voeding 120/4 en de volgende 120/3. Dan krijgt ze toch iets minder schepjes binnen. Rond de 21 schepjes zou ideaal zijn. Het is inderdaad fijn als jullie met deze soort voeding gewoon door kunnen gaan, ivm de hooikoorts en eczeem in jullie gezin.

Groetjes Linda

Share This Page