spoedvraagje....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sanjor, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hoi meiden even een vraagje... Vanochtend werdt ik wakker met een lekkende borst waar je U tegen zegt!! Hij was erg groot, hard en deed zeer.. Met aanleggen spoot het helemaal alle kanten op en lisa kon niet goed happen vanwege de spanning die erop stond.. Nu heeft ze gegeten maar nog niet alles is leeg.. Denk dat ik vandaag al ga beginnen met kolfen.. Maar is dat wel goed?? Maak ik dan niet nog meer melk aan??? Vindt het wel moeilijk wat te doen.. Hebben jullie tips?? Bedankt alvast. Liefs!

2. janina

janina Actief lid

hoi hoi

wat ik kan bedenken voor je, is van te voren een beetje de druk eraf kolven en dan beginnen met voeden,
    ik heb mijn tweeling 4 maanden bv gegeven, door de voeding meer te laten worden moest ik na elke voeding kolven

groetjes janina

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Je kan het proberen zoals Janina zegt. Mocht ze daarna toch niet je borst leegdrinken en blijft deze pijnlijk voelen dan is het wel goed denk ik om hem eenmalig leeg te kolven, (heb je meteen je eerste melk voor in de vriezer) zodat je niet een kleine verstopping ergens krijgt. Dit heb ik namelijk in het begin ook eens gehad en dat gaf de lactatiekundige toen aan. Is dus niet dat je dan meteen meer blijft produceren en bij de volgende voeding is hij dan weer ontspannen en stroomt hij goed.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    bedankt voor jullie antwoorden meiden! Ik merk dat ze vandaag veel vaker komt voor te eten.. Bijna elke 2 uur of soms korter.. Ze is ook lekker wakker.. Het zullen vast wel regeldagen zijn.. misschien dat als het heel erg is dat ik gewoon 1 keer per dag me borsten leeg kolf.. Had ergens gelezen dat als je dat max 1 keer per dag doet er geen extra melk wordt aangemaakt.. In ieder geval zijn ze nu een stuk minder gespannen.. Als iemand anders nog tips heeft graag! Groetjes

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een tijd lang voor elke voeding een beetje de spanning eraf gehaald door met de hand melk uit mijn borst te masseren. En later met de handkolf. (Ik heb een kolf die je zowel elektrisch als handmatig kunt gebruiken. Een hele voeding kolven doe ik elektrisch. Maar om nou 's nachts in bed met een elektrische kolf aan de slag te gaan vond ik niet zo geslaagd ;))
    Ik heb begrepen dat als je maximaal 20 - 40 cc uit je borsten haalt, het je productie niet echt extra stimuleert. Het is wel de bedoeling dat je dit langzaam afbouwt.

Als je last hebt van stuwing, kun je inderdaad de borst een keer helemaal leeg maken. Maar doe dit niet te vaak. Ook 'maar' 1x per dag kan uiteindelijk je productie opkrikken. In het begin een paar keer elke dag is niet erg, maar probeer ook dat af te bouwen.

6. mimaro

mimaro Nieuw lid

29 nov 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje is 6 weken en heeft ook haar regeldagen. de regeldagen die ze bij 3 weken had waren beter te doen. ze is nu erg uit haar doen, huilerig, erg moe maar alleen maar hazeslaapjes en het liefst de hele dag aan de borst. bij mij begon het ook met melk dat eruit spoot, terwijl ze nu alleen maar leeg aanvoelen. een paar dagen doorzetten en niet teveel willen doen, dan komt het wel goed!

Deel Deze Pagina