Beste ilse, Mijn zoontje is bijna 3 weken oud, ik geef vanaf het begin volledig BV. Dat gaat wel goed, alleen is hij tijdens het voeden heel onrustig en laat de borst vaak los. Maar ik denk dat dit komt omdat hij zo nu en dan last heeft van krampjes (die ik goed hoor!). En ook heeft die een verstopt neusje waardoor hij niet goed kan ademhalen door zijn neusje, maar daarvoor gaan we morgen even langs de H.A. Ik geef BV op verzoek, maar soms komt mijn zoontje overdag pas na 5 uur voor een volgende voeding. Is dit niet erg laat? Ik krijg hem gewoon niet wakker, als ik dat wel doe dan valt die binnen 1min aan de borst weer in slaap, zelfs als ik hem even ga verschonen om hem wakkerder te maken maar zelfs dit lukt niet. Is dit nu erg dat die overdag zo lang zonder voeden zit? S'nachts heeft die wel al een ritme te pakken, hij komt om de 3 uur wel voor een voeding. Zo rond 00;00u, 3uur, en 6uur, en dan om 09;30. Daarna zit er geen regelmaat meer in tot de avond. De ene keer zit die binnen 1uur aan de borst i.v.m onrust en huilen (dan denk ik dat die weer honger heeft) en de andere keer slaapt die zoals ik eerder schreef zo diep dat ik hem met geen mogelijkheid wakker kan maken. Kun je me een beetje uit de onzekerheid helpen Ilse?... Liefs een onzekere mama.
Hallo onzekere mama, Geeft niets hoor! Ik was zelf ook super onzeker tijdens het geven van borstvoeding (zeker bij de eerste). Hoe is het met zijn verstopte neusje? Sneu altijd he, als je dat geworstel zo ziet. Hoe gaat het verder met hem? Komt hij mooi aan? Is hij lekker in zijn velletje? Wordt hij verder wel zelf wakker voor een voeding? Heeft hij voldoende plas (4-6 zware wegwerpluiers) en poepluiers (zeker elke dag1 of meer)? Als je daarop met ja kan antwoorden zou ik me geen zorgen maken over de lange tijd tusesn die voeding. Zelf geven we aan dat bij voeden op verzoek het niet erg is hoe laat hij drinkt als er de eerste 3 mnd maar minstens 8 voedingen per 24 uur en dat er 1 keer per 24 uur maximaal 6 uur tussen een voeding mag zitten. Als je dan rekent zullen de tijden tussen de andere voedingen ergens tussen de 2 en 3 uur zitten. Het gedrag wat je in de avond beschrijft is echt baby gedrag. Veel onrustig drinken, snacken noemen we dat wel. In plaats van netjes 1 grote voeding wordt er dan kort gedronken en dan na 1 uurtje weer en tussen door nog een slokje, al met al een onrustige perioden waarin uiteindelijk wel 1 voeding gedronken wordt maar je bent wel de hele aovnd ermee bezig. Als hij aankomt en het gaat verder goed, geen zorgen! Succes Ilse Als
Hoi ilse, Met zijn neusje gaat het nog niet echt beter, we hebben van de HA neusdruppeltjes gekregen (een zoutoplossing) hopen dat het dan gauw over is. Voor de rest kan ik met al je vragen een grote JA antwoorden. Bedankt ilse voor de moeite die je hebt genomen om uitgebreid te antwoorden, ben helemaal gerust gesteld! Groetjes wolkjuh.