Afbouwen BV met 9 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bright, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi hoi,

Ik heb een vraag over afbouwen van de BV als je dat ongeveer 9 maanden gegeven hebt.

Ons juweeltje begint de borst te weigeren. Ze heeft de afgelopen 2 dagen niet uit mijn borst willen drinken, wel mamamelk uit een flesje. Vanavond heeft ze toch nog weer gedronken bij mij. Heel fijn, maar wie weet wel de laatste keer.

Ik heb niet de energie of tijd om fulltime te gaan kolven, dus vroeg me af hoe ik het beste kan gaan afbouwen als ze echt niet meer wil.

Bedankt alvast.

Liefs

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als ze echt niet meer hoeft kun je alleen als je spanning voelt in je borsten wat gaan kolven en de erst laten zitten. Je lichaam zal het waarschijnlijk begrijpen en stoppen met de aanmaak.
    Dit kan na een paar dagen klaar zijn en soms duurt het een paar weken. Kolf alleen als het nodig is.

succes
    linda

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi Linda,

Dank je voor je antwoord. ONs meisje heeft toch besloten weer te gaan drinken gelukkig :D

Stel nou dat ik toch wil gaan afbouwen op een gegeven moment, hoe kan ik dat dan het beste doen?

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Afbouwen doe je door één voor één een voeding te vervangen door kunstvoeding. Als je een voeding hebt vervangen wacht je af hoe je borsten reageren. Geeft het geen problemen dan kun je na een aantal dagen een tweede voeding vervangen. Etc

vr gr
    Linda

Deel Deze Pagina