Wie heeft het gedaan en hebben jullie verandering gezien na het knippen? Hier is al wel een grote verandering gezien na het tongriempje knippen, voorheen kon hij maar 30ml drinken en toen werd hij te moe, bleef afvallen. Nu is hij een goede eter alleen verliest hij de vacuum van zijn fles iedere 3-4 seconden. Volgens de Lactatiekundige moet zijn lipbandje geknipt worden De kinderarts zegt dit is onzin, in 20 jaar nooit gedaan en nooit nodig geweest. Kinderarts zegt dat hij gewoon een hoog gehemelte heeft en dat hij speciale "schapenspenen" nodig heeft of een haberman speen. Volgens hem moet ik het maar "accepteren" dat hij niet aan de borst kan drinken. Niet alle kindjes kunnen dit, volgens hum als hij in de natuur was geboren als schaapje, of vroeger, dan was hij gestorven. Hij kan gewoon niet aan de borst drinken. Hij raad aan om naar een pre logopodiste te gaan en versneld te beginnen met hapjes en papjes. Lactatiekundige vind dat hij niet bij is in zijn literatuur, Kinderarts vind dat de lactatiekundige een "hype" hebben met lipbandjes knippen. Ik wil het toch graag doen, in mijn ogen kan het geen kwaad.. alleen mijn man staat er nu wat minder positief voor dat de kinderarts zegt niet nodig.. De arts baseerd zich op oude literatuur, de LK op ervaring.. Wie heeft er gelijk nou.. Iemand ervaring mee?
Bij ons heeft het zeker verschil gemaakt! Ik kan natuurlijk niet beoordelen wie gelijk heeft in jouw geval, maar accepteren dat je kind niet aan de borst kan vind ik wel extreem! Volgens mijn lk hebben kinderartsen er niet altijd veel verstand van. Misschien kun je bij de huisarts een doorverwijzing voor de kno-arts vragen?
Geen ervaring mee, maar in zo'n geval zou ik eerder op de lk afgaan als op de ka eerlijk gezegd... Over het algemeen zijn ze niet zo goed op de hoogte van (nieuwe) ontwikkelingen van bv.
Wjj hebben het met 10 weken laten doen in zh drachten. Meestal hebben kindjes met verkorr lipbandje ook een vermort tongriempje. Goed naar laten kijken dus! Hier een wereld van verschil. Was met tien weken een zenuwinzinking nabij. Nu bijna 7 maand en ik geef nog steeds borstvoeding. Laat anders een second (of in dit geval third) opinion doen door een andere lk.
Bij oinnze jongste met 15 weken laten doen in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam. Een wereld van verschil, ik voed sindsdien pijnloos en J drinkt veel rustiger en beter. Hij is inmiddels bijna 13 mnd!