je ziet ook vaak dat wanneer jij (onbewust) de keuze maakt dat je het eigenlijk niet meer wilt, dat dan de productie ook keldert of dat je geen tsr meer krijgt..
Inderdaad, applaus hoor! Ik heb moeite met kolven dus geef het meeste Live, maar ik kan ook van het af en toe kolven horendol worden. meestal kolf ik maar met kind aan de andere borst, dan haal ik een hele voeding, anders niet... Hoop de 10 maanden ook minimaal te halen.
Bij heel veel vrouwen die op deze leeftijd alleen maar een ochtend-en aovndvoeding geven is het ook vrij snel afgelopen met de borstvoeding hoor. Maar twee keer op een dag is gewoonweg vrij weinig om de productie stabiel te houden. Vaak zijn het dit soort situaties maar een paar slokken, maar dat is dan met 2 keer per dag natuurlijk wel al voldoende om een kind de dagelijkse dosis antistoffen mee te geven! Qua voeding krijgen ze dan vaak aan ander eten en drinken al genoeg binnen. 40cc hoeft in zo'n geval niet 'weinig' te zijn, maar direct van tepel naar mond zie je nou eenmaal de hoeveelheid niet en kun je daar ook niet over stressen. Dus omdat je de hoeveelheid niet ziet, maar kind drinkt wel, ga je gewoon nog even door. Dat is het verschil met kolven, dat kan je toch wat onzekerder maken. Als je het wilt opbrengen om gewoon elke ochtend en avond nog te kolven, vooral doen, want ook met 'maar' 40cc per keer krijgt je kind via deze afbouwmelk een dagelijkse behoefte aan antistoffen binnen (toch wel handig als het winter wordt). Wil je niet, dan gewoon even borsten in de gaten houden en kolven als het spant. Dan heb je waarschijnlijk vrij gemakkelijk afgebouwd!
Nog wel een paar keer gekolfd, maar sinds het weekend voel ik geen druk meer. Het is nu dus écht afgelopen. Gister lekker naar de stad en me helemaal niet druk hoeven maken dat het bijna 'kolftijd' is. Wel jammer dat hij geen bv meer krijgt...maar kon het gewoon echt niet meer opbrengen.
Ik geef nu al een maand maar 1 voeding, en alleen met rechts en ik moet eerlijk zeggen dat het me heel erg verbaast dat Simone de moeite nog doet elke ochtend, want ik weet zeker dat het maar een paar slokken zijn. Ik vind het dus ook knap als moeders nog lang met 1 of 2 voedingen per dag hun kind nog lang aan de borst kunnen houden. Met kolven zal het net zo zijn, ik merkte nooit veel verschil eigenlijk....