Onze zoon S is nu ruim 2 weken oud. Vanaf het begin behoorlijk onrustig, relatief veel huilen en dan ook echt hard en schel. Veel de hik, veel slikken, maar nauwelijks tot niet spugen. Hij ruikt wel erg zuur en trekt vaak 'vieze' gezichten, tong uitsteken etc. Hij wil eigenlijk continu drinken, is veel onrustig en het lijkt steeds erger te worden. Slapen gaat steeds minder goed, hoewel de nachten best redelijk gaan (soms onrustig, maar vaak onrust tot 23-2-6 en weer onrust). Overdag slaapt hij misschien 30 min en dan brullend wakker. Als ik hem dan aanleg dan drinkt hij nauwelijks, valt weer in slaap en zelfs na een minuut of 30 omhoog dan gaat hij in overdrive brullen in zn bedje (meestal niet direct maar tussen 5-20 min). Maar ook overdag zijn er wel momenten dat hij wel goed slaapt en minder last lijkt te hebben. Is dit een indicatie om naar de huisarts te gaan ivm 'gecompliceerde relfux' of valt dit binnen het normale? Bedje staat al hoog en ik laat hem al een tijdje rechtop zitten na de voeding.
Zeker mee naar de huisarts! Je kunt ook proberen of een dieet helpt, mogelijknreageert hij op iets in jouw melk, bijvoorbeeld koemelk. Je huisarts kan je doorsturen naar een dietist. Als je huisarts het nietbserieus neemt, dring dan aan opneen doorverwijzing naar een kinderarrs. (Mijn huisarts gelooft bijvoorbeeld niet dat baby's allergisch kunnen reageren op moedermelk. Hij lachte me bijna uit toen ik zei dat de kinderarts de diagnose koemelkallergie had gesteld;'Je geeft toch borstvoeding? Baby's zijn daar niet allergisch voor.' Nou, mooi wel dus, want nu ik op dieet ben, is de reflux en onrust bij mijn dochter verdwenen.)
Ja, zeker gaan, voordat zijn slokdarm helemaal geirriteerd raakt, of je zoontje oververmoeid raakt. Dan wordt het alleen maar erger.
Heel serieus genomen door de HA ... heb gelukkig een hele goeie Hij heeft S goed onderzocht, stelde de goede vragen en zijn conclusie was: vooralsnog niets alarmerends. We hebben afgesproken om het de komende 2 weken aan te zien. Dan nieuwe afspraak als we daar behoefte aan hebben (eerder mag altijd). Omdat S ook zeker zn rustige en tevreden momenten heeft, kan ik me hier goed in vinden. En hem nu ook meer rust, wel nodig met nog twee kids die ook aandacht willen
T lijkt wel over mijn dochter te gaan, zelfde symptomen, naar de kinderarts gegaan en die zij dat ons arme meisje veel last moest hebben, en dat waarschijnlijk haar slikdarmpje al geïrriteerd was. Medicijnen gekregen en had na een week een totaal andere baby, persoonlijk vind ik 2 weken nogal lang om het aan te kijken, stel dat je kindje idd reflux heeft dan heeft ie pijn! Dan is het toch zielig daar nog mee te blijven zitten? Onze dochter sliep s nachts goed en had zo nu en dan ook rustige momenten maar dat kwam van uitputting. Hoop echt voor je dat het een stukje onrust is dat makkelijk op te lossen is maar zo klinkt het niet, ( ps onze kinderen hebben ongeveer de zelfde leeftijden leuk!)