teruglopen bv na ziek zijn

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ymke, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben vorige week goed ziek geweest. Heb de buikgriep gehad. Nu is mijn bv terug gelopen. Krijg het niet meer op de normale productie.
    Heeft iemand tips? Ik merk aan Evi, die nu 3 maanden is, dat ze niet genoeg heeft. Ben nu aan het kolven, maar daar haal ik bijna niks uit. Het kolven lijkt niet voor mij bedoeld te zijn.
    ik leg ze vaker aan.
    wat kan ik nog meer doen?

gr Ymke

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

HA even bellen voor syntocinonspray, die stimuleert de TSR, waardoor je productie ook een stimulans krijgt...
    Verder idd veel aanleggen, voldoende drinken, veel rust nemen, goed eten, huid-op-huid-contact, dan komt het vanzelf weer goed :)

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.001
    113
    Vrouw
    Had ik ook toen ik ziek was geweest, gelijk een mega dip! Maar op het moment dat je zelf weer goed herstellende bent komt de productie ook weer goed opgang. Probeer flink te drinken en inderdaad vaak aan te leggen. Zorg ook dat je zelf voldoende rust krijgt.
    Hopelijk heb je snel weer voldoende bv!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja hoor, herkenbaar.

En kolven moet ook heel erg wennen, het helpt wel voor je productie volgens mij, ook als de opbrengst nog beperkt is. Als je dus niet zo vaak je kindje kunt aanleggen, kun je bijv tijdens de slaapjes nog wat extra kolven om je borsten tot productie aan te zetten.

En echt, het komt weer goed! Niet over stressen, dat helpt niet (maar ik herken het wel ;)).

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Eet dingen die veel eiwitten bevatten zoals bijv. noten en zuivelproducten. Ook roomboter, volle melk, etc.

Als je tenminste je normale eetlust weer hebt na de buikgriep! Irritant he, ik heb het bij onze oudste ook gehad, stond er echt verbaasd van dat er nog voeding kwam, na zo'n buikgriep. En lekker je rust nemen inderdaad, dan trekt het echt wel weer bij.
    Ik zou niet teveel van het kolven verwachten nu, als je productie goed op peil is weer wel.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben net aan het herstellen van een griepje. Ik heb inderdaad een paar dagen mijn rust genomen. Naast de gewone voedingen heb ik steeds extra gekolfd. Er kwam niet veel uit en mijn borsten voelden steeds leeg. Mannetje dronk ook een stuk vaker 's nachts.
    Inmiddels ben ik nog niet helemaal hersteld, maar het gaat al een stuk beter. En dat merk ik ook aan de melkproductie: ik kolf nu meer dan voor ik ziek werd. (Misschien iets te fanatiek gekolfd. ;))

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Herkenbaar, bij mij een gevolg na twee keer buikgriep.
    Vaker op een dag aanleggen en zelf voldoende drinken en rust nemen moet voldoende zijn om je productie op te krikken.
    Daarnaast zijn er natuurlijk ook regeldagen bij drie maanden, het kan goed dat het nu net samenvalt.

8. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik heb elk uur aangelegd (ook snachts naast me laten slapen en zoveel mogelijk aanleggen) en na 2 dagen was de bv wee helemaal op peil.

veel rust, veel drinken en veel aanleggen!

Deel Deze Pagina