Borstvoeding geven met grote borsten

Discussion in 'Borstvoeding' started by priscilla1982, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo allemaal,

Gisteren ben ik ontslagen uit het ziekenhuis en krijg nu kraamzorg. De kraamzorg helpt me met het aanleggen van de baby aan de borst omdat ik hele grote borsten heb. Maar als de kraamzorg 's middag weggaat lukt het mij niet om de baby zelf goed aan te leggen. Je moet je borst ondersteunen en met de andere arm de baby aanleggen en goed laten happen. Zijn er meer meiden die hier problemen mee hebben en heeft iemand misschien tips hoe je met grote borsten je baby het beste kan aanleggen in welke houding.

Nu hebben we slapeloze nachten omdat de baby elk uur wakker is.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi, ik denk dat deze vraag beter in het borstvoedingsgedeelte past, maar dat komt wel ;)

Ik heb ook grote borsten en de lactatiekundige heeft mij uitgelegd hoe ik het moest doen. Ik heb mijn arm tussen zijn benen door onder zijn lichaam dat mijn hand zijn hoofdje vasthoudt. Hij ligt dan met zijn lijfje net onder mijn borsten helemaal strak tegen mijn aan. Met mijn andere hand knijp ik mijn borst in, ze noemen dat vormen. Als hij dan zijn mond heel ver open doet dan breng ik zijn hoofd naar mijn tepel.
    Ik hoop dat je het snapt :)

3. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik heb een h cup en mijn zoontje een jaar borstvoeding gegeven. Ik legde mijn zoontje in het begin in rugbyhouding (zijn beentjes in mijn zij) en ik kon echt niet zonder mijn voedingskussen. Ik legde mijn borst daarop en zo had ik twee handen vrij om mijn zoontje te sturen.

4. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb geen heel grote borsten, maar ze kijken inmiddels helaas wel naar beneden waardoor ik in het begin ze een beetje omhoog moest brengen om Luca (die vanaf ´t begin erg groot was en ik dus 2 handen voor nodig had om hem vast te houden) te helpen. Ipv ze te ondersteunen met m´n hand deed ik er een hydrofielluier tussen zodat de tepel weer naar voren wees.
    Luca kon niet op zijn linkerzij liggen dus als ik hem aan de rechterborst wilde hebben legde ik hem ook in de rugbyhouding op een kussen, dat werkte ook heel fijn! Misschien is dat voor jou ook wat?

En het is fijn dat de kraamhulp je hielp aanleggen, maar gebruik haar hulp de komende (laatste) dagen om zonder haar te leren aanleggen. Je moet het tenslotte straks ook alleen doen (eigenlijk nu al 2/3 van de dag) en dat is wel fijn als ze je dat nu nog kan leren.

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb momenteel een F-cup, en vlak na mijn bevalling waren deze nog een slag groter. Ook hier in eerste instantie wat problemen met aanleggen, dus dat geeft niets en komt vanzelf goed ;)

Ik zelf heb de eerste paar dagen liggend op de bank/bed doorgebracht, zoonlief lag dan gewoon met zijn buik tegen mijn buik aan, en dan hield ik 1 hand vrij om mijn borst te vormen (in je tepel knijpen, zodat hij makkelijker aan kan happen) en hem eventueel wat aan te sturen. Scheelt een hoop gedoe met voedingskussen e.d.

Tegenwoordig ben ik er een stuk handiger in, en heb ik de kleine vaak in rugbyhouding bij me liggen. Nu hij iets ouder is en zelf zijn hoofdje optild, leg ik hem ook wel eens plat op mijn buik terwijl ik lig (vooral s'nachts fijn).

Vraag je kraamzorg ook nog om wat extra uitleg met het voedingskussen, zeker de eerste paar weken kan dat erg fijn zijn wanneer jouw lijf nog aan het bijkomen is van de bevalling e..d

Succes

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

je voedingskussen gebruiken (of er eentje kopen, :)), en om je borsten wat te ondersteunen zou je er een doek(je) opgerold onder kunnen leggen.
    Liggend voeden vind ik verder erg relaxed, Thirza kan dan zelf gewoon haar koppie in de houding doen die ze het prettigste vindt en waarbij ze bij de tepel kan.
    OP www.breastfeedingmadesimple.com staat een korte animatie waarin je kunt zien hoe het werkt, hoe je tepel en borst dat mondje in moeten.
    Succes, en geef anders aan dat het je niet lukt, je kunt er namelijk extra uren voor geindiceerd krijgen, en dan blijven ze dus langer!
    Mocht je trouwens het idee hebben dat ze het je niet echt lekker aan kunnen leren, schakel dan gewoon een lactatiekundige in. Heb ik ook gedaan en was erg fijn, (al was het alleen maar geweest vanwege de manier waarop ze je zelfvertrouwen geven dat het je allemaal gaat lukken, :)).

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hier een G-cup. Het is uitproberen wat het beste bij jou en je kindje past. Een LK kan je daarbij helpen.
    En ieder uur ´s nachts, is erg vermoeiend,maar niet ongewoon, over een paar weken wordt het beter.
    Ik ging vanaf 4 maanden liggen voeden ( had ik het maar eerder gedaan :p )
    Daarvoor de gewone madonna-houding.

8. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik heb nu ook cup F. Liggend voeden is perfect!
    Ik doe het op de vloer (op een kleedje dan), op de bank, maar het liefste op bed!

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb nu F, maar in het begin een volle G cup. Ik heb eerst ook alleen maar liggend gevoed. Het is sowieso in het begin nogal aanklooien (vond ik) en met die 2 meloenen erbij helemaal. Dus ging ik voor liggend. Toen we het allebei een beetje doorhadden, ben ik zittend gaan voeden.

Tegenwoordig hoef ik mijn borst maar voor dr te 'hangen' en ze vindt zelf de tepel.

Share This Page