Via de zoekfunctie had ik gelezen dat je van borstvoeding pap kunt maken van Biobim aangezien deze wel zou moeten binden en de bambix rijstenbloem niet. Nu binden ze bij mij allebei niet, is er een 'trucje' voor?
je melk pasteuriseren en dan doet ie het wel... (moet je ff googlen, ik geloof 3 sec boven de 70 graden verhitten)
ja, dat had ik ook gelezen, maar dan verminder je de voedingswaarde, heb ik gelezen. Ik dacht dat het ook zo kon met biobim, maar dat is dus niet zo?
bindt de biobim echt helemaal niet? Bij mij bond het eventjes, en werd dan langzaam weer vloeibaar. Het "trucje" was snelheid. Dus kleine hoeveelheden aanmaken en doorlepelen!
Er gaat geen voedingswaarde verloren bij pasteuriseren hoor! Wel maak je, net als bij invriezen de levende cellen en een deel van de antistoffen kapot. Maar waarom zou je in vredesnaam pap maken als je borstvoeding geeft? Alleen maar extra werk, je kunt met bv juist zo makkelijk het hele papgebeuren overslaan en et 7 maanden meteen een lekker boterhammetje geven. Aan de borst oefent je kind z'n mondmotoriek beter dan ooit met een lepel lukken zal, dus om die CB-reden hoeft het ook niet. Daar komt bij, rijstebloem is even goed bijvoeding, dus niet iets dat je bij voorkeur voor 6 maanden geeft, en met 6 maanden kun je je kind al zat ander lekkers geven. Hou er rekening mee dat bijvoeding voor 6 maanden ook een negatief effect op je melk heeft!
lekker offtopic, maar dit is omdat ze een absolute flesweigeraar is, en ik op deze manier wil proberen of ze toch vocht binnen krijgt op de dagen dat ik werk. Het gaat dus om snelheid, vandaag bond ie beter als gister?!
O in dat geval hoor je inderdaad wel eens dat er pap gemaakt wordt, maar bij de kinderen die ik ken bleef hetook vloeibaar hoor, net iets lepelbaarder dan vloeistof. Heb je cupfeeding al geprobeerd, of een beker?
Ik ben Biobim pas gaan gebruiken toen I. wat ouder was (8 maanden geloof ik), maar bij lepeltjespap deed ik er toen gewoon wat meer poeder door hoor...en dan bond het prima met de bv! Maar ik weet niet of een jonger baby'tje daar al tegen kan. Heeft ze gevoelige darmen?
Bij mij bond biobim ook niet. Wilde het ook proberen als alternatief omdat mijn zoontje de fles weigerde. Helaas dus. Het werd nooit zo dik dat het op een lepeltje gegeven kon worden. Nu wilde hij sowieso ook geen pap, dus dat was ook geen optie geweest... Succes in elk geval. Wie weet komt er nog iemand met een bruikbare tip!
ook hier geldt snelheid.. ik maak de pap met bv (ongeveer 50cc per keer) dan snel lepelen en het zit erin.. maar de laaste hapjes worden echt al weer vloeibaar.. maar je moet idd iets als je een echte flesweigeraar hebt!
Als je kleine ook niet uit een cupje kan drinken (of er is geen tijd voor op bijvoorbeeld een kinderdagverblijf) dan zou ik toch de melk pasteuriseren. Dan gaat er inderdaad wel wat verloren maar het is altijd nog beter dan niks! Of inderdaad snel lepelen Maar als het dan toch weer vloeibaar wordt zou ik de pap achterwege laten en de melk naar binnen lepelen.
Ik heb overigens heel lang gepasteuriseerd, ik deed dat door de melk in het kolfflesje te laten zitten, dat in een pannetje met water zetten en dan het water even laten koken (ik deed een minuut of vier). Daarna meteen invriezen en klaar Dan bindt de melk net zo goed als kunstmelk.
Volgens mij werkte het hier wel. Wij gaven het als ze een verstopte neus had en dus niet aan de borst of uit de fles kon drinken. Ik vond het wel een beetje slijmerig...
tis een beetje raar, want de ene keer bindt hij wel en de ander keer niet ?! Ligt misschien wel aan de hoeveelheid van bepaalde enzymen in de melk dacht ik. Ik ga mij eens verdiepen in cupfeeding, misschien is dat nog wat ja!