Wow, echt heel erg bedankt! Dit helpt echt heel erg en we zijn vol vertrouwen dat het moet gaat lukken. En, ik dacht dat ie nauwelijks iets binnen gekregen had, maar in de luier zie je daarna dan toch dat het meer is dan dat je denkt. Ook wel positief dus. Na 3 dagen zien we al wat verbetering dus dat moet goed gaan komen. Nog een laatste vraag: Jullie zeggen boterham, hoe komt het dat sommige bronnen zeggen dat je hier nog niet meteen met 6 maanden mee moet beginnen? Heeft dat met gluten te maken? HEEL ERG BEDANKT!
Nee, niet direct. Als je kindje een glutenallergie had gehad, had je het al geweten! Dan wordt geadviseerd na 1 jaar een boterham met gluten te geven. Graantjes kunnen moeilijk verteerbaar zijn. Kijk gewoon goed naar je kindje! Die van ons kreeg met 6 maanden een dikke boterhamkorst van biologisch fijn volkorenbrood en een paar weken later een hele boterham, zo uit het vuistje. Hij werkte vrijwel meteen heel die boterham weg. Ik dnek ook dat sommigen het eng vinden om brood te geven, bang om te verslikken? De eerste paar keer kokhalzen ze toch wel of dat nou is met zachte banaan of brood. Is goed, dat kokhalzen; het zorgt ervoor dat ze zich niet verslikken. Hier was het slechts van korte duur hoor! Ik weet niet of je al al op borstvoeding.com gekeken hebt? Kinderdietist heeft daar en ook in zijn boek "Van borst tot boterham" en voedselintroductieschema staan, waarin staat dat ze met 6 maanden een broodkorst mogen en met 7 maanden een volkoren boterham. Vanaf 10 maanden vezelrijk volkorenbrood met pitten en zaden.
het gaat hier ondertussen prima met het rapley-en! en overdag wil het ook wel eens op mijn tijd zijn, vooral nu hij 's nachts echt gewoon weer vaak komt (zucht) @annemarie2u: hier precies hetzelfde verhaal, maakt niets uit hoor wel of geen rijstebloem en wel of niet wakker maken om 11u....meneer bepaalt zijn eigen weg! (en dat is maar goed ook, alhoewel ik heeeeel moe aan het worden ben) wij vinden het echt geweldig hoe hij nu alles uitprobeert en stiekem gaat er idd nog best wat naar binnen! hmm ga toch ook maar eens met een korstje beginnen!