wat voor taart bij eerste verjaardag

Discussie in 'Voeding' gestart door Jacky78, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nou, het duurt dan nog wel even, maar ik vroeg me af wat voor taart je je kleine met zijn/haar eerste verjaardag kan geven.

Ik kom zelf niet verder dan een vruchtentaartje. En is dat gewoon te bestellen bij een bakker ofzo?
    Ik heb geen idee, ben zelf niet zo'n taartenmens.

Ik ben er geen voorstander van mijn dochter al een (stuk)slagroomtaart te geven.

2. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Kwarktaart met vers fruit... :) (ik ben verslaafd aan kwarktaart en dus zwaar bevooroordeeld!)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    zelf gebakken appeltaart. Dat heb ik gemaakt, of muffins/kleine cakjes met wat appelvullig. Erg lekker en je bepaalt zelf hoeveel suiker erin gaat.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wilde Amy ook eigenlijk niet laten snoepen van al die zoete rommel maar ach ze worden maar 1x 1 en vond het wel erg leuk om haar in een taart te zien graaien.
    Had een half schnitje voor haar neergezet en ze heeft zich lekker uitgeleefd ermee was zo leuk om te zien.
    En als je kijkt hoeveel ze er van op had, was echt niet veel in ons geval dan.
    Ze vond het leuker om er gek mee te doen.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ze worden maar 1x 1 jaar, en het is niet erg als ze een keer zoetigheid binnen krijgen!
    Als het maar niet elke dag is....

Valerie had haar eigen meptaartje....ze heeft er een paar hapjes van gehad. Je moet niet denken dat ze gelijk de hele taart opeten.

6. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Ben hier ook niet van de zoete rommel, en ondanks dat ze 1 wordt maak ik zelf een kwarktaartje (voor alle kids) met lekker vers fruit.!
    Ze krijgt dan een punt en ze zoekt maar lekker uit of ze het op eet of de boel onder smeert. Dit is net zo leuk voor de foto's en er komt geen slagroomtaart aan te pas.

Ohw over 2 weekjes is het al zo ver...:)

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik had van die kleine cake-jes gebakken . dat eet heel makkelijk voor ze. je hebt zelfs mini vormpjes. je kunt ze heel makkelijk versieren, met gekleurd glazuur, snoepjes, etc.. ik had een recept met pompoen erin, dat wasvan jamie oliver, heel lekker!.

je hebt ook wat 'gezondere' versies voor kinderen, moet je even googlen... maar ach, ze zijn maar een keer jarig dus wat suiker mag wel toch?

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wij hadden voor ons zoontje een taart met foto van de Hema laten maken. Zag er geweldig leuk uit, maar ja was wel een slagroom taart.

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij hadden voor mijn zoontje een goedkope taart om in te rammen en voor de visite hadden we bij de Hema een taart laten maken met zijn foto.

En ach dat kleine beetje zoetigheid wat ze dan eten, kan me er niet druk om maken.

10. mamarieke79

7 nov 2008
    31
    0
    0
    ik had voor me zoontje een klein taartje waar die zelf mee kon kliederen.
    t was wel slagroom maar er zat meer slagroom op zijn gezicht,haren tafel en vloer dan in zijn mond.
    t is schitterend om te zien.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik begrijp dat de meesten slagroom geen probleem vinden omdat het meeste er toch naast gaat.... maar uit principe wil ik het gewoon niet. Ik vind het nog nergens voor nodig....

Ik ga dus waarschijnlijk ook voor het kwarktaart van ikkin08 met wat lekkere vruchtjes, kan ze zich net zo goed helemaal mee uitleven! Voor de foto waarschijnlijk net zo leuk.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jacky,
    Ik zou dan idd ook zeggen iets van een vruchten taart of kwark/vruchten taart. Dat is ook heerlijk smullen natuurlijk!

Wij hebben zelf voor Malou en Ruben met de eerste verjaardag wel een slagroomtaart gekocht, maar dit hoefde ze dus echt niet! Hadden idd misschien beter voor een lekker stukje vruchtentaart kunnen kijken! Ze hebben nu namelijk als vervanging voor het stukje taart een banaan op met (voor het idee) een lepeltje slagroom van de taart, de slagroom bleef bijna helemaal liggen en de banaan werd door beide met smaak opgegeten!

Kortom denk dat wij bij Benthe voor de visite gewoon slagroomtaart doen en voor haar zelf iets van een vruchtengebakje/taartje. Hoop dat ze daar meer aan heeft als haar broer en zus op die leeftijd :D!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had bij de oudste een lekkere chocolatemudcake gebakken met een dikke laag pure chocolade icing.
    Die aten wij lekker op, zoonlief was blij genoeg met naar de kaars staren en de rijstwafel die hij kreeg.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hij kreeg een overheerlijke slagroom taart en heeft heerlijk gesmuld ervan. Maar voor zijn 1e verjaardag heeft hij al wel eerder taart geproefd

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik ga proberen zelf een taart te maken door hem te bekleden met marsepein en de vulling kan ik zelf bepalen.
    Zoals iemand al zei, ze worden maar 1 keer 1 :D

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon eentje die lekker is.

En zoete rommel? Het kan ook overdreven worden hoor. Zoet hoort bij het leven.. anders herken je het zoute en bittere niet!

17. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Zoet hoort idd bij het leven, maar moet niet overheersen....

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    denk ook niet dat dat met 1 taart gelijk gebeurd hoor;)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies! En wat is nou een zoetere dag dan je verjaardag? ;)

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben sowieso makkelijk met die dingen. Hij krijgt ook gewoon een klein beetje limo door zijn water. Hij eet ook met regelmaat ene koekje. En hij hoeft toen hij een maand of 7/8 was zijn eerste patatje geproefd. Wat is nou slecht? Zolang je je kindje niet volpropt met allerlei dingen behalve zijn gewone maaltijden valt het allemaal wel mee mijn inziens

Deel Deze Pagina