Hoi Ik moet nog bevallen, hopelijk zeer binnenkort Ik wil graag borstvoeding geven maar om de een of andere reden ben ik bang dat het misschien niet lukt. Hiervoor is geen echte reden hoor, zit ws meer tussen mijn oren. De kraamzorg hier staat wel heel erg achter BV, maar heb van hen begrepen dat zij geen lactatiedeskundige in hun team hebben. Ik heb op lopen zoeken op internet, maar kan in de buurt van Schiedam geen lactatiedeskundige vinden, voor het geval dat. Zijn die verbonden aan het consultatie bureau? Verder heb ik nogal grote borsten (normaal al cup G - H) ik heb gelezen dat je dan anders zou moeten aanleggen dan gebruikelijk? Is dat zo, of maakt het echt niet uit? Nou alvast bedankt voor je antwoord! Brigitte, 38+5
Hallo Brigitte, Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met de laatste loodjes. Ik denk dat het in jouw situatie verstandig is om een voorlichtingsbijeenkomst te bezoeken of een afspraak met de LK te maken om je "angst" voor te leggen. Ik stuur je zo direct een adres van een LK met Schiedam als werkgebied. Zij kan je goed informeren over de mogelijkheden (ook met grotere borsten). Als de LK geen plek of gelegenheid heeft kan je ook terecht bij de vrijwillige borstvoedingsorganisaties. VBN of LLL via www.borstvoeding.nl kan je bij die organisaties komen. Zo snel zag ik dat er in Schiedam een contactpersoon van de VBN zit. Haar kan je ook benaderen. Zij organiseren voorlichtingsbijeenkomsten voor zwangeren. Succes Ilse