BV, reflux en veel drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.947
    113
    Vrouw
    Maar daarom schrijf ik toch ook: In de meeste gevallen...
    Hoe het bij jou is gegaan dat weet ik niet en jij hebt de keuze gemaakt die voor jullie klopte. Lekker een flesje als dat beter voelde, prima����.
    Maar het is wel jammer dat door slechte begeleiding en kennis moeders overstappen, terwijl dat vaak niet nodig is.
    Dat was mijn point.
    Het was geenszins mijn bedoeling om jou persoonlijk aan te spreken!!
    Sorry als je het zo hebt begrepen ��

2. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    Goed dat er naar lip en tongriempje is gekeken dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. Je doet het heel erg goed hoor! Het is ook zo zielig dat je meisje er zo last van heeft. Hoop dat het snel wat beter gaat! Dikke knuffel en beterschap voor je kleine meid!

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Lastig dat de ka zegt dat medicatie meestal niet helpt, dat zei mijn ka ook maar toen was ik gelukkig al via de ha gestart mer Ranithidine.
    Echt, dat was hier het enige wat de scherpe kantjes eraf haalde. Ka zei wel dat Ranithidine verder geen kwaad kon maar hij geloofde er niet in.
    Heb je het boek reflux of darmkrampjes weleens gelezen van Stephanie Lampe?

Verder heb ik op advies van de lk de productie afgebouwd en toen deze bijna gelijk was aan de behoefte ben ik een tijd weer zelf gaan voeden.
    Helaas werden de klachten weer erger en hier heeft de fles(kunst)voeding wel veel bijgedragen aan beter drinken.
    Elk kind is anders en elke mama is anders dus blijf dichtbij je zelf.

Ik hoop dat je toch met proefmedicatie mag starten zodat de kleine mogelijk meer rust vind en de bv beter gaat.
    Good luck!!!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    #24 madelein, 7 feb 2016
    Laatst bewerkt: 7 feb 2016
    Bedankt voor alle reacties en tips!
    Moet zeggen dat ik dr vandaag nog niet heb horen 'herkauwen'. Ook nog amper gespuugd. Ze is wel wat jengelig vandaag en valt moeilijk in slaap maar ze kan wel gewoon liggen vandaag.
    Twijfel dus of ik morgen de ka wel moet bellen of het toch nog even afwacht.

Boek ken ik niet, is dat wat?

Zit me trouwens net af te vragen of de reflux ook te maken kan hebben met het feit dat ze wat vroeg geboren is? Bij 37+4 wk. Ze dronk hierdoor in het begin ook erg moeizaam.

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik weet niet of er een aangetoonde relatie is maar mijn dochter is geboren met 37+3. In het begin spuugde ze ook echt veel, soms hele stromen soms meerdere stroompjes/mondjes. Ze kan er nog steeds wel wat van maar is echt stukken beter geworden. Het is hier eigenlijk vanzelf gegaan ben verder niet naar de ka o.i.d. geweest. (ik zeg niet dat je dat niet moet doen maar dacht vertel even een positief verhaal :)). Drinken ging wel gelijk goed maar ze was ook niet klein voor haar termijn (3160 gr).

Deel Deze Pagina