Even 2 vraagjes.. Wij hebben een lief tevreden dochtertje van nu 4,5 maand. Ze krijgt borstvoeding en drinkt meestal netjes om de 4 uur ongeveer. Sinds een paar weken drinkt ze erg snel vind ik, tussen de 5 en 10 minuten per kant. Ik weet dat als je baby wat ouder is ze productiever gaan drinken, maar is zo snel normaal? Ze sliep al vrij snel door.. Het is een hele tijd geweest dat ze rond 21.00 uur de laatste voeding kreeg en dan kwam ze s'ochtends rond 6.00 uur weer. Daar was ik heel erg blij mee. Maar sinds ik weer ben gaan werken komt ze ook snachts vaak om de 4 uur. Super vervelend, dan slaap ik net en dan komt ze rond 00.30 of 1.30 voor een voeding. Soms als ik haar rond 23.00 uur nog wakker maak dan komt ze vaak rond 3.00 uur weer. Ik voed op verzoek maar dit zijn wel echt vermoeiende nachten. Ook omdat we nog een dochtertje hebben van net 2 waar ik er af en toe voor uit moet. Zeker als ik dan weer s'ochtends om 6 uur fris en fruitig langs mijn bed mag staan om te gaan werken. Is dit herkenbaar voor iemand? Iemand nog tips of advies? Zou zo fijn als ik weer nachten heb en een uurtje of 6 achter elkaar kan slapen.
Op beide vragen is mijn antwoord ja. Bij het effectiever drinken ging het hier zelfs vaak nog sneller, hoewel ze nu weer wat langer blijft tutten, maar volgens mij is dat omdat ze verlatingsangst begint te krijgen, aan de borst kan mama niet weg (ze is 7 maanden). Hier kwam ze ook ineens weer vaker net voor de 4 maanden, hier niets met werken te maken, want ik ben thuis. Volgens mij is het vaak de ontwikkeling rond die leeftijd en de lichamelijke activiteit die voor de onrustige nachten zorgen. Hier overigens nog steeds zo, maar dat ligt denk ik aan verkoudheden, het spoken s avonds is gelukkig wel weer minder (heeft ze ook ruim 2 maanden gedaan). Ik hoop dat het bij jou sneller beter gaat, want het is idd zwaar, maar gelukkig wel een fase...
Geen bemoedigend verhaal hier helaas. Hoeft voor jou niet te gelden hoor, anderen hebben vast ook hele andere ervaringen! Mijn zoontje is altijd wel een moeizame slaper geweest en doorslapen heeft hij nog nooit gedaan. In de beginperiode vroeg hij 's nachts veel voedingen. Maar, toen hij 3-4 maanden was vroeg hij nog maar twee voedingen in de periode van 6 uur 's avond tot 6 uur 's ochtends. Dat was goed te doen. Maar, vanaf ongeveer 4 maanden oud tot op heden vraagt meneer weer 4-5 voedingen in diezelfde periode... Ik heb dus ook zeer gebroken nachten en haal zelfs al ga ik heel vroeg naar bed, vaak 8 uur slaap niet. Ik ben ook met 4 maanden weer begonnen met werken, maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft. Ik heb het maar geaccepteerd en probeer er het beste van te maken al ben ik eigenlijk altijd moe. Ook omdat ik onregelmatig werk, waarbij soms late diensten. Hier drinkt hij ook vlot, maar 's nachts wel wat langzamer, want dan is hij moe. Succes! Hoop voor jou dat het wel gauw anders wordt of anders dat je 't voor jezelf een beetje werkbaar kunt maken!
Bedankt voor je snelle reactie. Ondanks de korte drinkmomenten is ze gelukkig verder heel tevreden en ze groeit ook goed. Hoop dat de onrustige nachten snel voorbij zijn. Omdat ik bij ons eerste kindje met 3 maanden gestopt ben met bv is dit allemaal nieuw voor mij.
Kan me voorstellen dat je altijd moe bent, zeker met die onregelmatige diensten. Ik werk de ene week heel weinig, kan ik bijna elke dag wat langer blijven liggen maar de andere week werk ik weer heel veel en moet ik 3 of 4 dagen erom 6 uur uit. De vermoeidheid is dus heel herkenbaar. Ben de laatste week blij als ik een uurtje of 6 haal, maar helaas dus wel in 2 of 3 etappes