moet het toch effe kwijt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anneke99, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    vandaag bezoek gekregen van een kennis van mijn man, een 61 jarige oude vrouw...
    Toen ik zei dat mijn zoontje nog borstvoeding kreeg begon ze mij zowat te vernederen. SCHANDALIG!!! zei ze Dat doe je toch niet!!!
    Zo'n kind dat nog aan je lijf zit te lebberen BAH BAH enz enz

Ik zei heel netjes "Wel dan verschillen we gewoon van mening maar dan moet je mekaar's mening wel respecteren".. maar ze ging gewoon verder van bah, nee dat kan niet bah bah en zo'n lelijk gezicht erbij trekken alsof ze ervan walgde.

Ik voel me hier heel slecht door. Mijn man zat er gewoon bij alsof er niets aan de hand was :(

Zo.. ben nog boos maar het helpt wel om het hier effe te zeggen.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, ze had het wel even anders kunnen brengen idd. Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat is wat jij zegt, ieder zijn mening.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een onbeschoft sujet zeg. Ik heb van tevoren al bedacht wat ik zou zeggen mochten er negatieve opmerkingen komen (gelukkig nog niet gehad) en degene die ik heb voor opmerkingen zoals dit is: "Denk jij dat jij het beter weet dan de WHO wiens advies is het om door te gaan tot de twee jaar?" Kijk ik vind het allemaal prima wat mensen doen of ze nou geen bv geven of doorgaan tot hun kind 8 jaar is, maar dan moeten ze mij ook in mijn waarde laten.

Ik zou me niet slecht voelen hoor, want jij doet wat je het beste vindt voor je kind en die mening wordt ook nog ondersteund door de nodige wetenschappers en tsja laat die onbeschofte mensen maar lekker praten.

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    voel je niet slecht hoor! Toppie dat je nog bv geeft!
    Wat een tuthola, waar bemoeit ze zich mee.
    Ze mag best haar mening hebben, maar dat kan ze ook normaal zeggen.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het wel raar hoor. Van iemand van 61 zou je toch kunnen verwachten dat ze ondertussen wel fatsoen heeft gekregen. Zelfs al vindt ze het raar/belachelijk e.d. dan nog hoeft ze dat niet te zeggen.
    Maar je zegt dat je man erbij zat zonder er op te reageren, wat vindt hij ervan dat je nog borstvoeding geeft?
    Ik vind het in ieder geval goed van je, ik had het na 10 maanden echt gehad.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo, nou, die was na 1 waarschuwing zo de deur uit gezet!
    Rot op, iemand in z'n eigen huis een beetje zo de pan uitvegen? En op die leeftijd? En doorgaan als er aangegeven wordt dat die kritiek niet op prijs wordt gesteld? Ja, die had ik echt de deur uit gezet! Wat een onbeleefd mens!

En hoe denkt zij trouwens dat dat in eerdere tijden gebeurde? Dat kids in de middeleeuwen bijvoorbeeld al na 6 mnd ofzo op volledig vast voedsel overgingen? Hoe stom kun je zijn zeg? ;)

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik had haar de deur uit gezet, echt waar! Iedereen mag zijn/haar mening hebben, maar dat kun je gewoon op een normale manier zeggen. Al helemaal als je bij iemand thuis te gast bent.
    Schandalig!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat voel je je dan beschadigd he, als ze het op zo'n rotmanier zeggen!
    Sterkte!

9. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn dochter tot een week voor haar 1e verjaardag borstvoeding gegeven. Het was dat ze zelf niet meer wou maar anders was ik er zeker ook nog mee door gegaan!

Ze is nu 4 jaar en ik vind het nog steeds jammer dat het gestopt is :D

Trek je niks van die opmerking aan! Ik weet hoe heerlijk het is en dat vind jouw kindje ook, dus nothing else matters!!!

10. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Vind het echt super dat je al zolang borstvoeding kan geven!
    Tis gewoon schandalig dat ze hierover valt, kan haar mening zijn dat ze het raar vindt, maar laat iedereen lekker in zijn/haar waarde. Lees ook wel verhalen dat kinderen 5 a 6 zijn en soms nog bij moeders aan de borst drinken. Zelf vindt ik dat een beetje te, maar als moeder en kind dat willen, wie ben ik dan om daar wat van de zeggen.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ze is gek..

alsof ze met 1 jaar ineens zo groot zijn.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Wat ontzettend idioot zeg en eigenlijk gaat het er niet eens om wat ze zei, maar hoe ze het zei. In je eigen huis zo vernederd worden door iemand anders, hoe durft ze!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waar bemoeit dat mens zich mee zeg. Ik erger me kapot aan van die mensen die ongevraagd hun mening gaan lopen geven en er dan ook nog zo oeverloos over doorgaan. Vreselijk! Niks van aantrekken hoor, als jullie je er goed bij voelen gewoon lekker mee doorgaan.

14. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik geef mijn ventje van 2,5 ook nog bv (alleen thuis, niet meer als we op pad gaan) en mijn kleine kanjer ook. Wat iemand anders daarvan denkt dat interesseert me niet. Wij, de mama's, hebben toch het beste voor met onze kindjes. Dat is het belangrijkste.

Ik had haar de deur uitgezet!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zou zeggen:

Nodig dr volgende week nog eens uit!

Dan komen Linda86, Velobabe, Jingels (met 2 aan de borst) Appeltje (en nog meer langvoedsters) en ik ook even langs!

Kijken wat ze dan zegt.....

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Wendyp

Het heet misschien langvoeden maar de tijd vliegt zo snel voorbij. Het gaat zo goed met de bv dat ik het pas lang zou noemen als ik het een jaar of 10 doe (al hoop ik toch wel dat ze dan er wel genoeg van heeft). :)

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja ik ken het... Het is ook een soort van gewoonte geworden (een fijne gewoonte!) ik kan me niet voorstellen om Sasha niet meer aan de borst te hebben. ;)

10 jaar? Tja, dat kan ook een streven zijn ;)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Bah, wat een irritant mens. Ik word altijd zo moe van mensen die ongevraagd overal hun mening over kwijt moeten. En trouwens, waarom krijgt zij gelijk vieze gedachten bij borstvoeding, complexje ofzo?

19. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Bah, word gewoon boos van het te lezen. Dat doe je gewoon niet. Soit. Maar denk dat ik zelf nog bozer zou zijn op m'n man dan op zo'n mens voor zijn gebrek aan reactie. :x:):x

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat een onbeschofte en onwetende tante, gewoon zielig! Had toch ook duidelijk mijn eigen mening verkondigd. Sommige mensen zijn zo......

Deel Deze Pagina