pauline eet steeds beter fruit en meer. Ja gepureerd. Nu betekend dat ze op het kdv later haar 2e x drinkt. ipv 15 uur nu 15.30. Maar bij mij komt ze 14.30 of 15 uur. moet ik meegaan in het kdv? wat gaat er uiteindelijk gebeuren met dit schema hier thuis? 7 uur bv 10 uur koekje 10.30 bv 13.30 fruit 15.00 bv 17.30 groente en bv 19 uur bv ik ga pas met 10 mnd met brood beginnen. maar zit met me kolfrecht, over 1 1/2 maand afgelopen en zal ik maar in me pauze moeten kolven. hoe ga ik dit doen tot de boterham er echt in gaat? gaat om 2 dagen werk. ik zit te malen....zou ik t redden 2 dagen 1x per dag te kolven en de rest gewoon te doen zoals voorheen? ik zal extra moeten kolven thuis om dan ook aan 2 voedingen te komen. of mogen ze dan sap/ water/ thee zodat ze bij t koekje dat drinkt. Dan moet ze het thuis ook. Nu wil ze amper water drinken. pff maak me er druk over. (nu al )
hoihoi, even allereerst een schema met hoeveelheden die ik van de dietist heb gehad... Bij 6 mnd: 800-900 cc melk (BV of KV) 2 a 3 eetlepels fruit 2 a 3 eetlepels groente 1 theelepel olie of dieetmargarine Bij 7 mnd: 700-800 cc melk, waarvan 1 keer pap en/of sneetje lichtbruin brood zonder korst, met dieetmargarine en beleg 2 a 3 eetlepels fruit 2 a 3 eetlepels groente 1 a 2 eetlepels rist, pasta, aardappels of gezeefde peulvruchtenpuree 1 eetlepel gaar, gemalen vlees 1 theelepel olie of dieetmargarine Bij 8 mnd: 600-700 cc melk, waarvan 1 keer pap en 1 a 2 sneetjes lichtbruim brood met dieetmargarine en beleg 3 eetlepels fruit 3 eetlepels groente 1 aardappel of 1 a 2 eetlepels rijst, pasta of gezeefde peulvruchtenpuree 1 eetlepe gaar gemalen vlees 1 theelepel olie of dieetmargarine O, moet ff weg, reageer straks nog even verder...
Ik heb bedacht dat ik totdat ze brood krijgt, gewoon een rijstewafel met boter en appelstroop (oid) geef... als boterham-achtig iets Heb nu die van zonnatura gekocht, daar zit wel iets zout aan toegevoegd, maar als je dan per wafel kijkt, gaat het om 0,0006 gram. 0,6 mg dus. Nou, daarvan dacht ik dat dat toch wel moest kunnen En ik wilde zelf even aan de dietist vragen of er iets van pap is wat ze zou mogen hebben. Nog even nazoeken ook of die biobim-pap beter verdragen wordt, of dat er een glutenvrije variant ofzo is... of dat glutenvrij brood wel kan. En overdag bij mijn man krijgt ze vaak ipv een fles een keer extra fruit of een sapje. Haalt ze wel weer in
ik heb me nannycare geprobeerd. JAAAA ze wilde het heeel graag opdrinken. Ik vond dat t niet kon want anders moest ik kolven. MAar ze vond het heerlijk! (gaat alleen meuren uit haar mond ervan :-s) Ik heb me oplossing mocht me schemaatje weinig veranderen. HOERA!! hier wil sap en water er nog niet in eigenlijk.
rozemarijke, glutenvrij brood zou ik niet geven, dat is erg droog en zwaar (ik spreek uit ervaring er is wel glutenvrije pap, je hebt natuurlijk de gewone rijstepap, maar natuurwinkels hebben wel meer, ook voor oudere kindjes. in nederland heb jje andere merken dan hier, dus ik weet niet precies wleke je daar hebt, maar Holle en Plum hebben lekkere. havermout is niet glutenvrij! Mag je kindje geen gluten of wil je zelf liever wachten? bedenk wel dat er tegenwoordig aanwijzingen zijn dat het juist slecht kan zijn te laat gluten te geven! Je kunt gewoon een extra warme maaltijd geven ipv brood. dat is hier in engeland heel gebruikelijk, hier geven ze eigenlijk nooit brood.
rijstebloem vult niet echt super. Waarom wij niet beginnen met gluten is omdat ze pas getest is op allergie en het is KMA. Nu is haar darmflora aangetast en brood, dus de gluten, tast het aan. Zal eens kijken naar glutenvrije pap. Merk gelukkig dat ze wel tevereden is met wat ze nu krijgt.
Hoi meiden, Is dit wat? Biobim :: Biologische Babyvoeding :: Pappen :: Biobim BabyPlus of: Biobim :: Biologische Babyvoeding :: Pappen :: Biobim Banana Beiden glutenvrij, de laatste bevat wel soja. Te koop bij de natuurwinkel of reformzaak. En Rozemarijke: je hebt ook zoutloze rijstwafels hoor!