uit 1 borst bijna geen voeding, baby weigert

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by maja82, Nov 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoi!

Mijn zoontje van 3 maanden krijgt volledige bv.
    Al vanaf het begin geeft mijn linkerborst meer melk dan de rechter. Hij dronk ook minder goed uit de rechter. Nou is dat de laatste weken steeds minder. Hij weigert de rechterborst meestal, begint wel te happen maar wordt boos, draait zijn hoofd weg en raakt overstuur.
    Uiteindelijk geef ik hem de linker en dan is het wel goed. Dan bied ik alsnog de rechter aan, weigert hij alsnog. Ook wisselvoeden heeft geen zin. Om de productie toch op gang te houden kolf ik de rechterborst nog na. Er komt ook minder dan de helft uit die borst dan uit de linker.
    Wat kan ik doen? Ik heb het idee dat hij uit alleen mijn linkerborst ook niet meer genoeg heeft want hij komt nog steeds erg vaak voor een voeding (overdag sowieso elke 2 uur, soms 1,5 uur en 's nachts elke 3 uur) en is ontevreden.
    Ik baal ook dat ik moet blijven kolven, het gemak van bv geven gaat daarmee ook een beetje weg.

Alvast bedankt!

Maja

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Tja , dat is wel lastig ja. Veel vrouwen hebben een slechter producerende borst die soms alleen nog maar een toetje of voorafje produceert.
    Je baby vindt de melkstroom ook duidelijk niet meer goed genoeg en weigert nu zelfs...
    Misschien toch even 1 of 2 dagen zeer veel bijstimuleren om de productie op te peppen? Daarna zal er weer wat meer druk op zitten zodat hij die borst ook weer zal drinken.
    Een sintocinon spay kan ook hulp bieden. Dan komt in ieder geval de toeschietreflex wat makkelijker en raakt hij niet zo gefrustreerd.
    Hiervoor moet je huisarts een recept uitschrijven.
    ik hoor graag je resultaat ok?

succes
    Linda

3. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoi Linda,

Bedankt voor je antwoord en je tips.

De neusspray gebruik ik al, ook voor het kolven. Op zich is met voeden de tsr niet zo'n probleem. Ik voel het ook vrij vlot toeschieten, probleem is alleen dat hij na 4 slokken hij loslaat omdat de melkstroom dan ws al minder wordt. Daarna wil hij de borst ook niet meer.
    Gister weer even gekolfd. 20cc uit de rechterborst en 130cc uit de linker. Schiet lekker op;)
    Ik heb hem gisteren ook vaker aangelegd, als hij sliep bijvoorbeeld. Dan wil hij nog wel eens slapend drinken. Vannacht ook vaker gedaan. Hoop dat het helpt want ben echt bang dat het erg terugloopt en heb vanaf het begin af aan al niet super veel voeding.

Share This Page