Maat speen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Luppy, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi,

Ik geef bv, mijn zoontje krijgt 3 dagen per week afgekolfde melk uit een fles. Ik gebruik hiervoor nog steeds maat 1 (hij is 6 maanden). Is dat nog steeds wel geschikt? Moet je met afgekolfde melk ook op een gegeven moment een grotere speen gaan gebruiken? OF is dat alleen nodig bij kunstvoeding?

2. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Anoek krijgt op t KDV ook afgekolfde melk. Eerst hadden we ook een nr 1 speen, maar ze moest er te hard voor werken en ze begreep het flesje niet helemaal. Dus we hebben nu nr 2 en dat gaat super.
    Ik dacht dat 1 en 2 voor borstvoedingskindjes geschikt zijn, maar weet niet zeker. Zolang je zoontje niet te hard hoeft te werken voor zn melk is het goed.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tja, ik weet het eigenlijk niet. Ik geef hem zelf nooit de fles en heb er eigenlijk nooit naar gevraagd of iets over gehoord of hij de fles makkelijk drinkt. Ben al lang blij dat hij na lang vechten het drinken uit een speen accepteert.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee een grotere speen is niet nodig vind ik, tenzij je kindje dus niet snapt hoe een flesje werkt en/of er niet zo goed uit kan drinken.

Anders houd je bij borstvoeding altijd gewoon de kleinste speen. De melkkanaaltjes in je tepel worden ook na 3 maanden niet ineens groter ;)! En daarbij moet een kindje aan de borst echt werken voor de melk, uit een flesje komt het zo uitstromen/druppelen. Geef je een te grote speen kan het zijn dat ze de borst gaan weigeren omdat ze daar veel werk voor moeten doen en dus liever een flesje krijgen waar ze weinig werk voor de melk hoeven te doen.

Hier drinken alle drie de kindjes uit een S speen. Ook de oudste 2 die alleen kunstvoeding krijgen hebben nog gewoon die S speen.

5. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een s speentje!

maar wilde dat er nog een maatje kleine was.. soms gaat dit nog te snel.. ;)

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Grappig, deze vraag heb ik laatst ook gesteld! ;)

Ik heb nog steeds de kleinste speen erop en hou die er ook lekker op! Moet ie een beetje moeite doen, moet ie bij de borst tenslotte ook :D

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben nu aan het oefenen met een fles afgekolfde melk geven en dat gaat eigenlijk super goed. Hij krijgt ongeveer 75cc melk uit de fles en de rest dan nog weer uit de borst. Maar de fles heeft hij echt binnen 5 minuten leeg, is dit dan niet veel te snel? Hij heeft daarna geen krampen ofzo.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ok, dan hou ik gewoon maatje 1 aan. Idd, het moet niet te makkelijk gaan. Hoewel ik niet zo bang ben voor borstweigeren, mijn kereltje is echt compleet verslaafd, die begint al te kwijlen als ie mij onder de douche ziet staan, haha.

Deel Deze Pagina