21 dagen geen poepbroek

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Anoniem78, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem78

Anoniem78 Lid

25 jan 2009
    78
    0
    0
    brabant
    Ik heb deze vraag ook al elders op dit forum voorgelegd maar wil toch ook nog even de mening van een deskundige:)
    Ik heb een zoontje van 4 maanden en op zich is alles prima met hem.
    Hij is vrolijk en en groeit goed.
    Ik maak me alleen wel erg zorgen over het feit dat hij al 21 dagen geen poepluiers meer heeft. Plasluiers heeft hij voldoende.
    Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
    Bij het consultatiebureau zeggen ze dat er niets aan de hand is en dat het vanzelf wel komt. Volgens hen is het zo dat mijn voeding gewoon goed om mijn zoontje is afgestemd.
    Hij heeft in het begin wel vaak poepluiers gehad en daarna werd de tijd ertussen steeds langer. Morgen wil ik wel even naar de huisarts.
    Komt dit veel vaker voor? En wat kan ik er zelf aan doen?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,
    Zoals het consultatiebureau al zegt is er waarschijnlijk niets aan de hand. Wat je kunt doen is inderdaad even naar de huisarts gaan en laten voelen of zijn buikje soepel is.
    Als je zoontje er last van heeft en veel aan het persen is kun je hem misschien een beetje helpen door met een thermometer met wat vaseline hem wat te stimuleren (voorzichtig)
    Verder maar rustig afwachten.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina