afbouwen en geen ritme

Discussion in 'Borstvoeding' started by fenneke80, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb 6 maanden volledig bv gegeven, schouderklopje voor mij! :D
    Nu vind ik het wel genoeg, ik ga dus afbouwen. Mijn zoontje krijgt nog zo'n 5 voedingen per dag. Soms 6, vooral nu die ziek is, en dan natuurlijk het liefste 's nachts ;). Daardoor het ritme is hier nu ver te zoeken. Soms wil ie om 2 uur 's nachts en dan om 9 uur 's ochtends, andere keren om 4 uur en 7 uur. Ik kan wel uitgaan van 5 voedingen, zeker als ik de nachtvoeding niet meetel. Mijn vraag: kan ik beter de 4e voeding laten vallen of de voeding van eind van de middag? Vaak is dat dezelfde, maar lang niet altijd.

En ik wil tussen de middag pap gaan geven straks, zodat ik die voeding straks ook kan laten vallen en om te zorgen dat ie weer iets harder gaat groeien (advies van het cb). En daarvoor is mijn vraag eigenlijk hetzelfde: is het belangrijker om dat op hetzelfde tijdstip te doen of als vervanging van steeds dezelfde voeding?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik denk dat je de meeste duidelijkheid creeert door telkens dezelfde voeding te vervangen. Voor je kindje die weet dat het 's middags pap-tijd in plaats van borst-tijd is maar ook voor jezelf dat je niet telkens naar het geschikte moment en vervanging hoeft te zoeken.

Het advies is verder om de voeding te laten vervallen die al het minst goed loopt. Voor veel vrouwen is dit een voeding in de namiddag/avond, maar dat kan voor jou anders zijn.

Share This Page