bv tot hoe oud?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Xellepel, 23 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Tot welke leeftijd hebben kinderen borstvoeding of flesvoeding nodig? Oftewel, op welke leeftijd kunnen ze over op ander drinken bijvoorbeeld koemelk?
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en ik wil graag borstvoeding geven zolang het nodig is en ik geen kunstvoeding hoef te geven.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    WHO advies is borstvoeding gedurende de eerste 2 jaar, EN zolang als moeder en kind daarna wensen

Koemelk advies is in NL: vanaf een jaar.
    Kindjes kunnen al wel eerder over naar koemelk, mits het dan niet alle melkvoedingen zijn. (lees: borstvoeding wordt nog gegeven)

Zelf ben ik van mening dat zolang je borstvoeding geeft het eerste jaar en geen kunstvoeding aan te pas hoeft te komen.
    Je kindje is nu 8 maanden, dat betekent dat je wellicht al bezig bent met hapjes groenten en fruit. Langzaamaan zal dat uitbreiden en straks ga je naar een boterhammetje tussen de middag, fruit in de ochtend, etc. Het gaat dan meer en meer op een verdeling van maaltijden lijken zoals wij dat kennen: ontbijt, lunch, avondeten met snacks er tussen door. (gezonde snacks!) Langzaamaan zal de voedingsbehoefte dus overgaan in de maaltijden en kan borstvoeding er naast bestaan. Zo tegen het eerste jaar eet je kindje met het gezin mee (momenten) en geef je nog ochtend, avond, nachtvoeding of een slokje tussendoor, net hoe het bij jullie is gegaan.

Kun je hier wat mee?

Deel Deze Pagina