Afgekolfde melk bijmekaar kan dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje09, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb vandaag weer eens gekolft ivm overproductie hihi, nu heb ik om 10 uur gekolft dit heb ik in de koelkast gedaan, om 12 uur heb ik nog een keer gekolft en erbij gedaan (in hetzelfde flesje) kan dit, mag dit?

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Dat kan wel, maar beter is om het apart in flesjes te doen en zo eerst af te laten koelen. Als je warme melk bij koude melk doet gaat de boel meestal schiften, en dat krijg je niet meer goed.

Je kan melk van 24 uur opsparen en bij elkaar doen voor bijvoorbeeld een voeding of om het in te vriezen.

Maar dan de volgende keer even apart laten afkoelen en dan bij elkaar gieten.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja helemaal niet aangedacht eigenlijk, je gooit inderdaad warm met koud da's niet zo goed, maar het kan geen kwaad voor een keer?
    Wat ik wel merk ik dat de melk wit is en waterig is dat normaal, en soms zwemt er zo'n vliesje op dat net witter is dan de melk zelf, en ook dikker als de melk is dat wel normaal?

Dus de melk in de koelkast kan ik wel opgespaard niet langer als 24 uur in de vriezer doen?

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Voor een keer kan het geen kwaad hoor dat je het zo gedaan hebt maar in het vervolg is het beter om pas te mengen als het de zelfde temp is.

Dat de melk wat waterig is dat is niet erg hoor, hier heb ik dat ook als ik sochtends kolf als ik smiddags kolf is de melk wat dikker. Ik heb wel gemerkt aan Jamila dat de "waterige melk" minder vult maar dat is opzich best logisch.

Het vliesje dat op de melk zwemt is vet en dit is juist goed ;)

Je kan de melk dus 24 uur in de koelkast bewaren (achterin, niet in de deur) en daarna in vriezen, als je het niet in willen vriezen kan je het ongeveer 4 dagen (of 5 dat weet ik niet 100% zeker, maar andere mama's hier vast wel ;)) in de koelkast bewaren.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bedankt voor je reactie, ik dacht dat je moedermelk maar 24 uur in de koelkast mocht bewaren en niet langer.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Misschien dat je in de war bent met ontdooide moedermelk?
    Dat mag je namelijk maar 24 uur achter in de koelkast bewaren.

Verse moedermelk mag 5 dagen achterin de koelkast bewaard worden

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Het maffe is alleen dat de mijne niet zo lang houdbaar is, die is op dag vijf zuur :cry: . Dus als er langer dan vier dagen tussen mijn werk zit, dan toch maar de vriezer!

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Aha dus moedermelk die NIET ondooid is kan 5 dagen in de koelkast blijven, dat wist ik dus echt niet, thanks!

Deel Deze Pagina