hoe melk ontdooien?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door brenjomi, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    we hebben morgenavond een feestje en dan krijgt waylon melk uit een fles (dat doet hij goed, hebben we al geoefend en in het ziekenhuis heeft hij dit ook gehad)
    ik heb nog melk over van in het ziekenhuis te kolven (omdat hij geel was en zijn bilirubine te hoog, mocht hij 24uur geen moedermelk)
    hoe kan ik die melk het beste ontdooien?
    in de flessen in de vriezer zit ongeveer 120cc melk.
    van de week heeft hij 80cc verse melk uit een fles gedronken en daarna nog aan de borst, dus ik denk dat 120cc goed is qua hoeveelheid.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoezo mocht hjj geen moedermelk met een hoog bilirubine gehalte? Is juist belangrijk....

Maargoed je vraag, in de koelkast laten ontdooien.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    wat ik uit de link niet snap is, wanneer kan ik het dan uithalen? het zou voor morgenavond 21uur en iets later ook nog zijn (dus 2flesjes)

zou het ontdooit zijn als ik het morgenochtend uithaal? of is later beter?

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hmm, ik gebruik moedermelkzakjes, en die zijn snel ontdooid. Ik vries ze altijd plat in, liggend zeg maar. Maar zo'n hele fles weet ik niet zeker. Ik denk het wel als je het er morgenvroeg uithaalt. Je bedoeld toch in de koelkast laten ontdooien he? Dat is het beste. Op kamertemperatuur mag het anders sowieso niet lang.

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik doe het nu bij haast ook wel eens in de magnetron maar dat schijnt niet zo goed te zijn ivm voedingsstoffen. Voor een half jaar deed ik dat vrijwel nooit, maar voor een keer is niet erg denk ik. Of in een pannetje heet water?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook altijd in de koelkast.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dan haal ik het morgenochtend gewoon uit.
    zet het inderdaad gewoon in de koelkast. het is een hele fles (soort kolffles van medela van 120cc) die ingevroren is. (hebben ze in het ziekenhuis zo gedaan) dus ik denk dat het wel even nodig heeft. anders ontdooit het wel bij het opwarmen (niet in de magnetron, in een pannetje of in de flessenwarmer)

alvast bedankt voor de antwoorden:)

9. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Als de melk hier niet helemaal ontdooid was en het werd opgewarmd.
    Dan ging Esmée er altijd van spugen.
    Mijn moeder heeft dat 3x gehad, daarna legde ze de link dat het daar dus van kwam, verder spuugde ze eigenlijk nooit.
    Ik haalde het er meestal in de loop van de dag uit voor de volgende dag.
    Dan was het helemaal ontdooid.
    Het blijft goed 24 nadat het laatste beetje is ontdooid.
    Zelf zou ik het eruit halen vlak voordat ik naar bed ga.

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik zal je tip in de gaten houden lindavg, bedankt. ik heb het er vanmorgen uitgehaald en het is al bijna ontdooit. zal het straks ook tegen mijn moeder zeggen, voor het geval dat (en al schone kleren klaarleggen;))

gisteravond gekolfd en toen dronk hij in totaal 100cc.
    ga hem straks nog voeden voor we weggaan (rond 21uur begint het pas, dus dat is makkelijk)

nogmaals bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina