hoe vaak drinkt jou baby (9mnd)

Discussion in 'Borstvoeding' started by baby001, Jul 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Ik vraag me af hoe vaak jullie kindje bij jullie drinkt en hoeveel(1 of 2 borsten)
    Mijn dochter van net 9 mnd dronk tot eergister om de drie uur 1 borst maar dit lijkt te verschuiven naar om de 4 uur 1 borst. Ik weet eigenlijk niet of dit wel oke is(ze geeft het zelf niet zo goed aan maar weigert de borst na drie uur)
    Uit de fles drinkt ze 100-130 cc maar als ze dit maar drinkt om de vier uur is dat niet veel natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat

Gr baby001

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Sanne drinkt hier nog 3 a 4 keer. En dan een borst. Ze is te ongeduldig om even rust te pakken. Vaak helpt het als ik haar een speelgoedje geef. Dan drinkt ze langer. Bied haar ook water aan tussendoor. Ze plast veel dus het zal wel goed zijn.
    Lotte drinkt rustig 5 a 6 keer, ook nog een nachtvoeding. Ze vind het heerlijk bij mama ;P
    Uit de fles krijgen ze 130 als ik er niet ben. Dat lijkt ook genoeg.
    Beide bied ik een borst aan en nog wat er bij zoals brood, papa, koekje, fruit ed. Anders red mama het niet ;)

Maar op deze leeftijd zijn ze vaak super snel afgeleid. Vandaar dat ik vaan een speelgoedje, ketting of sjaaltje bij me heb. Dat helpt

3. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Krijgt sanne 130 in de fles?? En drinkt om de 4 uur ongeveer??
    Niet alleen nu is dl afgeleid maar eigenlijk altijd al! Soms best frustrerend. Als ik haar voeding geef moet ik dat doen als ze heel moe is en met haar knuffel in haar hand...anders gebeurd het echt niet :)

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik geef nu nog als ontbijt, lunch, eind middag soms, vroege avond en late avond. En Lotte nacht.
    Als ik werk krijgen ze bij de maaltijden 130 bv, rest water. Kolf niet genoeg anders. En ze hebben er genoeg aan. Eind van de middag als ik thuis kom moeten ze wel even drinken;)
    Lotte drinkt gewoon op haar gemak zoals je zou willen. Sanne niet. Wat je schrijft veel en snel afgeleid. Twee slokken en los draaien ed. Knuffel of speelgoedbedrijven helpen. Maar ook een spelletje vanuit mij zoals naar haar vinger happen, ze vind mijn tanden interessant nu. 😏
    Ik voed nu iets meer op ritme dan verzoek. Anders is het voor mij te pittig met een tweeling. Nu ze groter zijn en veel lusten is het prima te doen. De bv is nu bijna bijvoeding. Het extraatje zeg maar.

5. Myrdal

Myrdal Lid

Mar 6, 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt volgende week 9 maanden en drinkt nog 5x overdag en 's nachts soms nog 1 of 2x. Ik werk 4 dagen in de week dan kolf ik 1x en zl krijgt 2 flesjes, 1x 90cc en 1x 120cc. Hij drinkt 1 borst per keer.

Hij kreeg eerst wel meer overdag als ik werkte, maar dan had hij 's avonds geen trek meer, wat natuurlijk niet goed was voor mijn productie. Vandaar de hoeveelheid terug geschroefd en hij doet het hier heel goed op.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte at nog niet zo heel goed rond die periode en dronk 6 voedingen waarvan 1 in de nacht.
    Meer als 130 heeft ze nooit gekregen, daar redde ze het sowieso 3 uur op.

7. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    @roomsoesje: lotte kreeg dus wel om de drie uur nog gewoon de fles op het kdv??

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte ging nooit naar de opvang maar bij mijn man en schoonmoeder ging om de 3 uur prima.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik zat vorige week nog op 6 voedingen. Maar onze zoon heeft nu door hoe een rietje werkt, dus hij drinkt nu tussendoor water. Want een fles is gewoon om lekker op te knabbelen :)
    Per dag drinkt hij ongeveer 125ml water. De rest bij mij. Mijn schema:
    7:30 bv
    8:30 speltpap met water gemengd met rijstmelk (kma helaas) en een stukje banaan (slapen)
    12:30 warm eten met slokjes water
    13:30 bv (slapen)
    15:30 tussendoortje met water
    17:45 broodje of pap met beetje water
    19:30 bv en dan naar bed
    23:00 droomvoeding (wordt steeds minder sinds hij water gaat drinken)

Ik bied beide borsten nu telkens aan.
    Bij de 6 voedingen vorige week telkens maar 1, hij moest de tweede niet. Nu bij 4 voedingen pakt hij in de ochtend er vaak maar 1, later op de dag meestal 2.

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Sinds een aantal weken drinkt dl aanzienlijk minder, ook kolf ik vrij weinig. Vervelend want ze drinkt nog wel veel uit de fles. Ze komt nu om 3 uur, eerst was dat om de 2 uur

11. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Bedankt voor jullie schemas dames :)
    Mn dochter kampt momenteel met ernstige verstopping en maak me daar best zorgen over en vraag me af hoe dat uberhaupt kan. Overdag drinkt ze om de drie uur en snachts (is momenteel rampzalig) ook nog best vaak...vocht genoeg zou je denken...plasluiers ook ruim voldoende dus hoe die verstopping nu ineens kan?!(2e keer overigens)

Minderen met de bv lijkt me dus nu niet zo handig.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Oh, dat is vervelend. Je zou er goed op kunnen letten dat je alle stoppende voedingsmiddelen een beetje mijdt. Zoals banaan. Bij sommige kids geeft een klein beetje banaan al giga verstopping (dochter van een vriendin had dit gigantisch).
    Alle lopende voedingsmiddelen wat meer aanbieden. Bijv peer, sinaasappelsap. Worteltjes willen ook nog wel eens een handje helpen ;)
    En een klein beetje vloeibaar vet extra in de groente misschien?

13. Myrdal

Myrdal Lid

Mar 6, 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad vervelend, mijn zoontje heeft ook een paar dagen last gehad van verstopping. Ik heb een theelepeltje olijfolie bij elke maaltijd gedaan. Olijfolie op brood ipv boter. Verstopping was zo weg.

Share This Page