hoi hoi, mijn dochter heeft erge last van krampjes, daardoor slaapt ze soms uren niet achter elkaar. Voor haar en voor mij erg vermoeiend. ik vraag me af of het komt door wat ik eet. ik eet niet zo bijzonder, ik neem al maar 1 kopje koffie (heb er wel meer nodig met dat gehuil en gebroken nachten, maar goed). ik eet veel fruit; appels / bananen / kiwi's. ben al voorzichtig met sinasappels...maar in Infacol zit ook een sinasappelsmaak....dus ja... ik eet gewoon brood, met filet american of kaas. ik eet 1 bakje vla per dag. Verder geen melkproducten. Houdt ik niet van. mijn zoontje van nu 3 was ook zo onrustig als baby, sliep niet zelf in en krampte tijdens het drinken. Ook dit doet mijn dochter nu; tijdens het drinken heeft ze duidelijk pijn en dat komt niet door de spruw want ik hoor haar scheten laten en buikje borrelen.... mijn zoontje heeft uiteindelijk ene tijdje op de Nutrimagen gestaan, echt allergisch was hij niet maar in zijn bloed konden ze wel een spoortje koemelk terugvinden...dus uit voorzorg een tijdje Nutrimagen...hij werd daar uiteindelijk wel een stuk rustiger van... ik wil eigenlijk stoppen met de borstvoeding, omdat ik de energie er gewoon niet meer voor heb. Ze huilt veel en valt alleen bij ons op de borst in slaap...maar eigenlijk durft ik niet te stoppen omdat ik bang ben dat ze dan nog meer krampjes krijgt...Het lost niets op denk ik, als ik stop met borstvoeding...Tja, misschien dat ikzelf wat relaxter wordt... Maar ik vind het soms ook wel relaxed dat ik haar nog een x extra kan aanleggen als ik twijfel of t nu krampen zijn of honger....want 1,5 u krampen gaat vanzelf over in weer tekenen van honger.... Ook 's nachts vind ik het makkelijk... Maar op zo'n dag als vandaag zit ik er doorheen. Vanaf 08:30 u tot 14:45 u heeft ze niet geslapen maar gehuild....krampjes afgewisseld met vermoeidheid maar niet zelf in slaap kunnen vallen. ik had om 13:45 u besloten te stoppen met BV en een kolf te gaan halen, flesjes en melk...Maar in de auto kwam ik toch terug op mijn beslissing.....
Borstvoeding is erg licht verteerbaar, dus inderdaad kans dat ze met kunstvoeding meer krampjes gaat krijgen. Wat je zou kunnen proberen is een volledig melkvrij-dieet. Mijn dochter heeft/had koemelkallergie en toen ik dat dieet ging volgen, ging het met haar echt heel snel stúkken beter! Het heeft even wat voeten in de aarde (want je mag dus niets meer eten/drinken waar melk in zit, maar ook ei wordt sterk afgeraden (ei lijkt qua eiwit op koemelkeiwit, 98% van de kinderen met koemelkeiwitallergie reageert ook op ei)), maar er zijn echt veel alternatieven, dus het is prima vol te houden. Lijkt mij het proberen wel waard in jou geval!
Eens met hier boven. Hier ook veel huilen, krampen, droge huid/eczeem, rare ontlasting. Ik zou het gewoon eens proberen, en dan echt even bijvoorbeeld 2 weken, heel streng! Geen vla, geen koffiemelk, geen andere melkproducten, maar ook even opletten wat er in je brood zit aan ingrediënten, vleeswaren, chips/tussendoortjes. Ik denk dat er best een kans is dat het helpt voor je meisje! Als je na die 2 weken nog geen verbetering ziet, dan is ze al wel weer over de piek van de 'gewone' krampjes heen, en misschien gaat het dan min of meer vanzelf al wel beter. Sterkte... Niets zo erg als te zien dat je kind pijn heeft!
Overstrekt ze ook veel? Ons meisje huilde ook veel, was alleen stil aan de borst, dus voedde ik vrijwel de hele dag... (Zo, wat was ik blij dat ik borstvoeding gaf! Anders had ze veel meer echt gehuild..). Bij ons bleek de osteopaat uitkomst. Babylief had waarschijnlijk tijdens de bevalling scheef gezeten met haar hoofd waardoor er blokkades waren ontstaan in haar nek en rug. Twee behandelingen later en we hadden een hele andere baby. Ik heb ook een tijd koemelkeiwitvrij gegeten, maar dit hielp bij ons dus niet, maar het is altijd het proberen waard! Meestal zie je al verbetering in een paar dagen, dus wat heb je te verliezen? ik zou dus alle zuivel een tijd laten staan. Geen kaas, geen vla, alleen brood en boter zonder koemelk. Onze baby reageerde trouwens heel sterk als ikzelf knoflook had gegeten. Ook uren huilen... Duurde even voordat ik die link had gelegd, maar geen krampen meer gehad toen ik stopte met de knoflook. En prompt wel weer een hele dag toen ik het een keer wél at. Naast koemelkeiwitvrij eten is het wellicht ook een goed idee om bij te houden wat je nog meer eet.
Een vriendin van mij had het ook met een van haar kinderen. Bleek dat dat kindje niet tegen bepaald fruit kon. Je zou kunnen proberen om een een paar dagen 1 soort fruit weg te laten. Mss zie je dan verbetering.
nee overstrekken doet ze niet....ze trappelt echt met haar beentjes. en dan ook tijdens de voeding, dat maakt het nog vervelender...ik ga me er zo onzeker door voelen, maar ik weet ook dat stoppen geen zin heeft...(behalve dat ik dan meer ruimte heb om bij te tanken). moet ik dan ook brood zonder koemelk eten? dat vind ik echt vies nl....dan eet ik liever geen brood...maar mag ik wel crackers of zit daar ook koemelk in..? ik hoef alleen maar mijn brood en mijn vla en mijn kaas te laten staan. ik weet dat er in veel producten ook koemelk verwerkt zit...moet ik dan ook zo nauwkeurig dat laten staan? chips bijv??? en wanneer moet je iets gegeten hebben en dat je kindje erop reageert? ik heb nl gister al geen vla meer genomen, vandaag ook niet. wel 3 eieren gegeten dinsdag en woensdag...
Bij koemelkeiwitvrij eten is het belangrijk dat je echt even 2 weken ALLES met koemelk en lactose (en ei) laat staan. Dus ook chips ja. Natural chips mogen, de kronkelchips van AH eigen merk, naturel Nacho's, en Bistrello heeft ook een soort zonder koemelkeiwit. Onze AH verkoopt brood zonder melk (wel 3 soorten), bijv Blue Band brood. Zo vies is die toch niet? Je kunt je laten bijstaan door een diëtiste of goed de etiketten lezen. Het zit in meer dingen dan je denkt... Maar met een beetje zoeken kun je wel genoeg vinden. Ik had het volgende een keer van internet geplukt: Koemelkeiwit producten - magere melk, halfvolle melk, volle melk - karnemelk - kaas, smeerkaas, smeltkaas - yoghurt, biogarde, vla, kwark, pap, pudding, yoghurtdrank - kefir, huttenkase, cottage cheese, umer - roomboter, slagroom, koffieroom, halfroom, koffiemelk, sour cream, zure room, crème fraîche - roomijs, yoghurtijs - chocolademelk - zuivelfrisdranken, frisdranken op weibasis Hoe kan je herkennen aan het etiket of een product koemelk bevat? Op het etiket staan dan één van de volgende toevoegingen: melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen wrongel, wei, weipoeder en melkzout melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit, margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is) lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234) broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten
Als ik knoflook had gegeten, reageerde ze na de 2e borstvoeding nadat ik het had gegeten. Met een koemelkallergie werkt dat dus anders, want dat zijn niet zomaar krampjes, dat is pijn...
Hier ook een onrustig kindje. Bij de oudste met 8 weken op dieet gegaan (koemelk, ei en soja), na 2 dagen een tevreden baby. Nu met 5,5 wk, leek wat te werken maar ze bleef onrustig, spugen en slecht slapen. Donderdag bij een osteopaat geweest en haar hoofdje staat wat scheef waardoor de bovenste wervels op elkaar drukken en ze raakt zo snel overprikkeld. We zien al verbetering. Ik eet hier blue band brood maar er zijn ook een hoop melkvrije crackers en had laatst bij de bakker ook lekker brood. Ik zou ook alle sporen laten staan dus opletten et vleeswaren, koek, chips, sausjes en mixen etc
Stoppen met koffie drinken, hielp bij mij enorm goed. En van de week (ze heeft al minstens een maand geen krampen meer) weer begonnen met 1 bakje koffie en het was weer raak! Wat bij mij heel goed hielp was rooibos thee drinken en geen infacol gebruiken
Infacol werkte voor mijn zoon verstoppend en hij kreeg er t zuur van.. Hij stonk ook in ene heel erg (ik geef ook bv) geef nu cinababy. Dat gaat beter! Ik eet geen uien meer, chocola, drink geen koffie en cola, citrusvruchten, prei enz. Daar reageert hij sterk op. Bloemkool en knoflook ik laat het allemaal staan. Misschien heb je er iets aan.
D had ook erge krampen en huilde veel, heb toen in totaal 5 weken koemelk, ei en soja vrij gegeten en na 2 dagen waren de krampen over, en niet meer terug gekomen in die periode. Toen een paar dagen geprobeerd en mijn normale eetpatroon weer opgepakt, maar ik merkte meteen verschil, veel krampen, en daardoor savonds ook niet kunnen slapen. Eet nu weer aangepast, en alles gaat weer prima. Het went heel snel, bij de bakker hebben ze koemelk vrij brood wat ik erg lekker vind. Heel veel afbakbroodjes kunnen ook gewoon! Je zou het kunnen proberen, hier knapte hij er heel snel van op!
ik heb even in de kast gekeken wat ik zou kunnen eten vandaag: - afbakbroodjes idd....zit wel dextrose is...? - biscuitjes maar t zijn toch producten waarvan ik dacht dat er melk in zit... nog meer producten die jullie zo weten die mijn honger stillen?
Misschien even alle caffeïne (koffie, thee, cola) laten staan? Ik drink ook caffeïnevrije thee. Eet je ook chocola? Lastig hè om uit te zoeken waar het dan aan ligt (als het al aan jouw eetpatroon ligt), ik hoop dat het snel beter gaat met je kleintje!
Ontbijtkoek en beschuit is vaak melkvrij. Crackers vaak, sommige speculaas en biscuitjes. Verder is er niet veel aan koek wat melk, soja en ei vrij is. Jodekoeken en bastognekoeken zit alleen ei in. Dextrose is een suiker.
Ten eerste wil ik zeggen: volg je gevoel en doe wat voor jou en je kindje goed voelt. Bv,kolven,fv of een combi. Het kan allemaal. Mijn dochter heeft ook veel krampjes (gehad). Bij ons hielp het redelijk om haar tijdens ee voeding en daarna goed te laten boeren en na de voeding een half uurtje rechtop houden.
Middeltjes zoals Infacol, Sab Simplex, Aeropax, Cinaby, en wat meer men je probeert aan te smeren, helpen niet. Werking is nooit wetenschappelijk aangetoond. Maar sommige van die middeltjes bevatten wel stoffen waar een allergisch kind op kan reageren. Als ik zo eens de klachten lees, begin nou gewoon eens om twee weekjes even hypoallergeen te eten. Is echt niet zo moeilijk hoor. En qua fruit, probeer eens uit, eet het gewoonten paar dagen niet, of eet drie dagen één soort, dan kun je nagaan of je kind ergens op reageert (die van mij zaten onder het eczeem dankzij kiwi). Daarnaast gewoon water drinen, geen koffie.
ik ga inderdaad voor het koemelkeiwitvrije dieet.... mijn zoontje kreeg toen pas op 10 weken eczeem, maar hij was de eerste weken al onrustig, moeizame ontlasting, onrustig drinken. Nutrimagen krijg je niet zomaar voorgeschreven door huisarts en mijn gevoel zegt gewoon dat ik niet de Nutrilon Hypo moet geven, dat ze daar ook klachten van gaat krijgen ik ga nu dus zoeken op internet naar melkvrije producten... ik ben sinds gistermiddag ook gestopt met de Daktarin, heb ook weer gelezen dat er baby's zijn die daar op reageren. de koffie is me vandaag nog niet gelukt te laten staan; 1 bakkie heb ik op. Verder drink ik water en rooibosthee. Ik ga ervoor! Die kiwi's heb ik wel veel gegeten de laatste dagen, elke dag wel 1. Mijn zoontjes reageerden er allebei op onder de 1 jr...dus wieweet de kleine meid ook wel.
Als je hier even zoekt zijn er wel een aantal topics waarin hele lijsten met producten zijn gegeven wat je wel kan eten.
Als je kindje een koemelkallergie heeft en dit merkbaar is terwijl ze borstvoeding krijgt, zal Nutrilon HA idd waarschijnlijk ook een reactie geven. Wat je wel kunt proberen, is Nutrilon Pepti. De Pepti is koemelkvrij en vrij verkrijgbaar (sommige drogisten of anders de apotheek). Wel erg duur, dus dan zou ik het toch via de huisarts regelen, dan krijg je het namelijk vergoed. Net als de Nutrimagen. Wellicht een optie als blijkt dat hij goed reageert op jouw dieet en je het dieet bijv. niet kunt/wilt volhouden voor een langere periode.