kolven lukt ineens niet meer:(

Discussion in 'Borstvoeding' started by mamavanDdjim, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

Nov 21, 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik geef nu bijna 8 maanden bv en het kolven ging altijd wel goed. maar nu wordt het met de dag minder ik kolf nu amper 100 cc terwijl hij toch wel 170 drinkt. hoe kan het nu opeens zo weinig zijn ik kolf dubbel maar zo kolf ik gewoon voor niks want ik moet twee keer kolven voor 1 voeding en vaker dan twee keer kolven op t werk kan niet. en dat heeft ook geen zin want als ik tussen door kolf komt er maar 10cc:( ik wordt er een beetje wanhopig van nu

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik weet niet of je 's nachts kolft, maar anders moet je eens een paar dagen 's nachts tussen 3 en 5 uur gaan kolven. Als mijn productie daalt, doe ik dat ook en dan vliegt ie weer omhoog :)

3. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

Nov 21, 2009
    363
    0
    0
    borne
    he

nee ik kolf niet snacht maar voed nog wel vaak rond die tijd.. dus dat moet dan ook goed zijn toch? of echt kolven?

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Voeden of kolven maakt niet uit, behalve dat je kindje met voeden meer binnen krijgt dan dat jij kan afkolven.
    Zelf heb ik een chronische tekort aan melk dus ik ken het probleem dat je 2 keer (of zoals hier nog vaker) moet kolven voor 1 voeding. Probeer het toch zo vaak mogelijk tussen de voedingen door te doen, en indien mogelijk op je werk toch een keer extra te kolven. Je hebt nu namelijk nog kolfrecht, straks met 9 maanden heb je dit niet meer dus dan wordt het helemaal lastig om je productie op te krikken.
    Zelf kolf ik hier ook altijd als de kleine net ligt te slapen en vlak voordat ik zelf ga slapen, op deze manier heb je toch weer 2 extra kolfmomenten waardoor je misschien weer een hele voeding hebt gekolft.

Succes in elk geval!

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Kun je zwanger zijn? Eisprong? Menstruatie?
    Ik zou kolven na de ochtendvoeding en na de avondvoeding. 's Nachts kolven zou ik persoonlijk geen zin in hebben, helemaal niet na een nachtvoeding, maar goed ik ben dan ook lui..

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd misschien een eisprong of bijna ongesteld worden? Daar heb ik maandelijks last van.
    Als ik eenmaal weer ongesteld ben, gaat het wel weer prima.
    Ik zou 's nachts niet extra gaan kolven als je nog een nachtvoeding hebt.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gebruik je syntocinon (neusspray) en is die misschien al een paar weken open? -> werkt echt niet meer als het "over de datum" is nl.

En is je kolf nog in orde? Zuigkracht? Passing? Bij mij ging het ineens slechter, waren de trechtertjes "versleten" dus zogen valse lucht aan. En mijn borsten waren veel zachter geworden, dus de "cups" waren ineens te groot/wijd. Dat heb ik dus opgelost door nieuwe trechtertjes en door zo'n zachte rubberen cup te gaan gebruiken. Ineens kolfte ik weer als vanouds, het lag echt aan de middelen.

Wel heb ik zelf nu weer een tijdje later het idee dat mijn borsten een beetje kolfmoe zijn, ik krijg er maar de helft vanzelf uit ofzo, en dan moet ik voor de rest compressie toepassen en blijkt er echt nog veel melk te zijn.

Share This Page