bv uit fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door ikbennic, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikbennic

ikbennic Lid

13 jun 2006
    24
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik geef mijn zoontje van 3 weken 6 a 7 keer borstvoeding. Ik vind dit intensief, het kost me erg veel energie. Daarom wil ik graag 1 a 2 voedingen vervangen door flesvoeding, bij voorkeur met afgekolfde voeding. Mijn vraag is hoe ik dit aanpak. Wanneer moet ik dan kolven om niet de blaans van vraag en aanbod in de war te brengen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Er zijn meerdere mogelijkheden. Je zou ervoor kunnen kiezen om vlak voor de voeding te kolven en dit dan direct per fles geven. Een andere mogelijkheid is om een voorraad bv aan te gaan leggen door een aantal dagen tussen de voedingen door extra te kolven. Of nadat je zoontje heeft gedronken nog nakolven. Bij een voorraad aanleggen krijg je meestal wel weer te maken met stuwing omdat je de vraag gaat vergroten.

Borstvoeding geven kost inderdaad veel energie. Het is belangrijk om ook goed voor jezelf te zorgen. Zorg dat je na elke voeding weer een glas water / vruchtensap drinkt en iets eet. Bijvoorbeeld een evergreen. Dit om je eigen energievoorraad weer aan te vullen.

Ilja

Deel Deze Pagina