3 weken terug waren we op het consultatiebureau. Ilias kreeg toen 6 flessen van 135 cc. Volgens het cb was dit teveel en moest ik proberen de nachtfles af te bouwen zodat hij op 5 flessen van 135 cc zou komen te zitten. Het afbouwen van de nachtfles is niet gelukt, minder geven ook niet. Het is zelfs zo dat hij inmiddels 6 flessen van 165 cc krijgt. Als ik minder geef blijft hij echt huilen na de fles. Hij woog vorige week 4,5 kg, dus nu waarschijnlijk ergens tussen de 4,5 en 5 kilo, en hij was vorige week ongeveer 57 cm. En hij is 7,5 week oud. Wat moet ik doen? Mijn gevoel zegt dat hij die flessen gewoon nodig heeft, maar door het cb ben ik een beetje bang dat niet goed is voor hem als hij te veel krijgt......
Hoi, 6 flessen van 165cc is best veel. Wat betreft zijn gewicht zou het mooi zijn als je nou 5 flessen van 165cc zou kunnen geven. Als je een keer sporadisch 6 flessen geef is dat niet erg, maar dit zou niet dagelijks moeten zijn. Misschien is voeding voor hongerige baby's een optie. Voor de nacht zou je eens kunnen proberen te kijken of hij wel echt honger heeft. Probeer hem eens te troosten en kijk of hij weer in slaap valt. Ilja
Ik heb geprobeerd hem te troosten, hem warm water te geven, maar hij heeft echt honger. Als ik nutrilon forte ga geven hoe pak ik dat dan aan. Ik geef nu nutrilon omneo, maar hij heeft nauwelijks last van krampjes meer dus ik durf het wel aan om over te stappen. Of zou ik alleen voor het slapen gaan de avondfles van 23.00 uur nutrilon forte geven? Of alle voedingen? Want ik wil er natuurlijk naartoe dat hij de nachtfles overslaat en niet dat hij op alle voedingen overdag een uurtje langer er tussen gaat laten zitten......
Vaak kun je de voeding combineren. Dus doe je één of meerdere schepjes forte mengen met je andere voeding. Je kunt altijd proberen om het eerst met de laatste voeding te doen. Het zal even uit proberen zijn hoeveel schepjes. Het kan wel zo zijn dat je zoontje er weer wat krampjes door gaat krijgen. Schrik daar dan niet van. Ilja