Wie voedt haar zoon/dochter al langer dan 1 jaar? Ben benieuwd!!! Ik begin vast met nummer 1! Voedt mijn dochter nu 15,5 maand....
Wat is de definitie van langvoeden? M heb ik 20 maanden gevoed. T voed ik nog steeds, nu 10 maanden. M valt wat mij betreft onder redelijk lang voeden, T niet hoor: 10 maanden vinnik normaal . Vanaf 2 jaar zou ik het zien als echt lang
Ligt er maar net aan wat je als langvoeden telt natuurlijk (maar zie dat jij in je vraag 1 jaar aangeeft)! En mag er in die tussentijd wel of geen kunstvoeding gebruikt zijn? Nouja als er tussendoor wel kunstvoeding gebruikt mag zijn naast de borstvoeding dan mag ik antwoorden, mad er geen kunstvoeding naast de borstvoeding gegeven zijn dan mag ik niet eens antwoorden ! Maar ik heb Malou en Ruben bijna 16 maanden borstvoeding gegeven (niet zo heel lang vind ik zelf). En ik heb Benthe nu ruim 20 maanden borstvoeding gegeven, maar zij drinkt nog altijd 2x op een dag bij mij, dus we gaan nog even verder. Liefs Hanneke.
Ireen, haha ja dat neem ik aan van wel ! (anders heb ik bij Malou ook maar uhm...denk iets van 8 maandjes borstvoeding gegeven )
In feite wordt er gesproken van langvoedster als je minimaal 1 jaar borstvoeding hebt gegeven. Maakt niet uit of dat 10x of 2x per dag is, en of het nu life is of van de kolf. En een kunstvoeding tussendoor maakt niet uit, in principe geef je dan gewoon borstvoeding!
http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/235536-wie-geeft-meer-ruim-jaar-bv.html Ik geef mijn jongste zoon nu bijna 17 mnd maar ik ga deze maand stoppen met het voeden.
'Lang' is een erg rekbaar begrip. Toen ik mijn oudste aan de borst had, was in de directe omgeving 6 weken al 'lang'. Aangezien het merendeel van de Nederlandse babies de 3 maanden niet haalt is 3 maanden al lang. Maar de WHO raadt aan om minimaal 2 jaar zelf te voeden. Persoonlijk vind ik langer dan dat minimum pas lang.
Op het borstvoedingsforum.nl ben je langvoedster na een jaar, daar heb ik het dan ook vandaan. En idd, het merendeel redt het half jaar nog niet eens, daarom is een jaar zeker wel "lang". Nu kunnen we discuseren over de definitie van "lang", maar laten we nu gewoon het officiële borstvoedingsforum maar aanhouden, neem aan dat ze het daar wel weten. Ik weet alleen dat je "vroeger" al langvoedster was als je langer dan 6 maanden voedde, dat is bijgesteld naar 1 jaar. Heerlijk toch, ookal verklaard mn halve familie me voor gek, ik ben blij dat ik langvoedster mag zijn!! Dat neemt niemand mij meer af!