hoeveel drinkt jullie kindje op een dag?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    voor het sophia kinderziekenhuis moet ik een schema maken waarop staat hoeveel hij drinkt. beetje lastig met bv dus ik moest een weegschaal bij de thuiszorg winkel huren. een week lang moet ik hem voor en na de voeding wegen (gisteravond mee begonnen)

maar hebben jullie een idee hoeveel je kindje drinkt? bijv door wat je gekolfd geeft. heb geen idee hoeveel 'normaal' is op een dag

groetjes

2. fafje

fafje Niet meer actief

zelf denk ik tussen de 600 en 800 cc

3. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Als ik kijk naar een crechedag, zit ze zonder 1 a 2 nachtvoedingen op (160 + 170 + 170 + 170 + avondborstvoeding = ongeveer 840).
    Ik heb geen idee hoeveel ze binnen krijgt als ze bij mij drinkt. Ik heb het idee dat ze meer binnenkrijgt als ze uit een fles drinkt.
    De nachtvoedingen verschillen van 5 minuten tot 20 minuten half slapend drinken (overdag drinkt ze meestal 25 minuten).

Succes!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toevallig was mijn zoontje net zo oud als Mischa toen hij werd opgenomen ivm reflux en toen moesten we ook meteen voor en na de voeding wegen. We kwamen toen op 900cc per dag uit. Van de ka mocht het niet meer dan een liter zijn.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oei, geen idee. Ik denk 800-1000cc toen? Tot voor kort dronk ze nog 400-600cc, nu 300-400.

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Lees ik dat nu goed in je onderschrift dat hij bij 4,5mnd al 10,5kg is!? :$
    Zoveel woog mijn dochter toen ze... euh... 2 jaar was... :D

Vaak wordt voor borstvoeding gerekend met een sommetje van (rond die leeftijd) 100 à 120 ml per kilo lichaamsgewicht. Dan kom je toch wel rond (of boven) de liter uit. Zou geen probleem mogen zijn bij borst op verzoek, die hoeveelheid. Normaal lijkt me op die leeftijd alles tussen de 600 ml en 1200 ml (brede range dus, echt heel afhankelijk van baby tot baby, van het gewicht, de eetlust, hoeveel energie hij verbruikt...).

Oh ja, en die van mij dronk toen (gokje) ongeveer 600 ml (5 à 6 keer bij mij, maar nooit veel ineens, en hoop en al 1 flesje van 90 ml gekolfd op een hele werkdag).

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Pff. lastige vraag hoor. Hier drinkt op een dag KDV 2 a 3 x 120 cc, maar dat haalt hij daarna bij mij weer in. :D

ik denk dat hij zo rond de 800 CC drinkt, misschien iets meer?

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb echt geen idee hoeveel m'n dochter drinkt..

Ik lees trouwens dikwijls op het bvforum dat het wegen voor en na de voeding geen betrouwbare maatstaaf is.

9. zogelukkig

Tuurlijk wel; wat erin zit, zit erin. Je weegt dus zonder luier.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik geloof dat het wel eens is getest met een aantal baby's en dat niet elke baby 100 gram zwaarder was na 100cc drinken, dus hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar het is in elk geval een richtlijn.

11. zogelukkig

Nee, als ze tijdens het voeden een grote plas doen dan niet!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij werden die kindjes met een schone luier gewogen. Maar ik weet het ook niet precies. Een vk had het er een keer over toen we voor en na het voeden wegen ter sprake brachten.

13. zogelukkig

Och ja; dat klopt natuurlijk (heb het zelf zo gedaan; duh zogelukkig!:)).

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik doe een schone luier om en dan weeg ik hem. na de voeding weeg ik hem weer. ook al plast ie onder de voeding, hij gaat dan niet ineens meer wegen want daarvoor zat dat gewicht ook al in hem

zo is het me uitgelegt in ieder geval ;). gister kwam ie op 840 uit alleen drinkt ie nu weer anders. hij spuugt 5x zoveel als normaal, weet neit of het komt doordat hij tanden krijgt. maar door spugen krijgt ie weer meer last van zn keel (hij heeft al erge reflux) dus hij stopt steeds weer met drinken om te krijsen/huilen en wil niet meer verder drinken, dus volgens mij drinkt ie nu minder als normaal.

Deel Deze Pagina