Ik wil graag weten of het bij jullie is gelukt om 2 voedingen te geven met 9 mnd. Ik moet zeggen dat ik nu vanaf woensdag 2 a 3x geef en 1x kolf. Tot nu toe lijkt dat prima te gaan. Ik geef 5.00 dan blijft hij bij ons liggen en dan om 7.30-8.00 nog een beetje. Om 12.00 kolf ik en dan om 19.30-20.00 weer bij mij. Wat ik kolf om 12.00 geef ik niet aan hem aangezien hij er niet om vraagt. Hij krijgt ook 150 yogurt....nu kan ik op me werk nog 2 weken kolven maar dan houd het op, in theorie zou het in mijn eigen tijd kunnen maar daar pas ik voor... Fv lust hij niet, tenminste nu 3x geprobeerd en hij hoeft het niet...verder ook niet echt moeite gedaan omdat hij gewoon tevreden is... Ik wil dus graag weten bij wie het gelukt is alleen s ochtends en s avonds?
Het is per vrouw verschillend of je productie dat trekt. Ik weet niet hoe laat je uit je werk komt, maar toen ik stopte met kolven ( dl was toen wel al 14mnd) moest ik echt voeden als ik om 18 uur thuis kwam. Zo kun je dus een extra voeding inlassen om je productie misschien op peil te houden. Dus dan heb je volgens jouw schema, 's morgens 2x en 's avonds 2x. Geen nachtvoeding meer?? ( if so...lucky you ) Je hebt maar een kort drinkmoment nodig om je productie te stimuleren.
Ik geef al een tijdje 3-4 x in de week maar twee voedingen en dat ging goed. Nu we over een paar weken op vakantie gaan ben ik de productie weer wat aan het opschroeven zodat ik op vakantie alle gemak heb van de borstvoeding maar daarna gaan we terug naar 2 voedingen (ochtend en avond) en de rest: water, thee of een keertje sap Zoon is bijna 8 maanden en we hebben dit schema: 7:30-8:00 bv + cracker 9:30 fruit + water 10:00 bv als ik thuis ben, slapen 12:00 boterham + thee 13:30 bv als ik thuis ben, slapen 16:00 bv + snack (fles als ik er niet ben: 120-150 ml) 18:00 warme maaltijd + (soms) volle Franse kwark 19:30 bv
Oke, ik zie dat het dus bij sommige wel lijkt te lukken en bij andere wat lastig is. Om 18.00 zou een optie kunnen zijn, alleen heb ik dan voor het naar bed gaan 19.30 bijna niets meer. Terwijl hij daar zo lekker op slaapt. Nu moet ik zeggen dat hij soms ook wel wakker word als wij naar bed gaan 23.00-23.30 en dat hij dan ook nog voeding krijgt. Ik heb nog nooit last gehad van stuwing op het moment dat er een voeding af ging dus daar heb ik geen last van... Ik denk dat ik inderdaad gewoon op mijn werkdagen dan 2 a 4 voedingen heb en als ik thuis ben tussen de middag ook gewoon nog ff geef.