Ik ben sinds afgelopen week weer begonnen met werken. Nou heb ik toen ik avonddienst had voldoende afgekolfde melk achtergelaten (ontdooide melk), maar mijn zoontje heeft uiteindelijk met pijn en moeite maar 100cc op. (tussen 12.00 en 23.00) weigerde om meer te drinken en lag in mijn bed nog wakker toen ik thuis kwam en dronk toen wel. Kan het kwaad als dit vaker gebeurd of gaat hij echt wel drinken als hij honger heeft? Kan het zijn dat diepvriesmelk anders smaakt dan verse melk (uit de koelkast)? De ochtend daarna heeft hij wel verse melk uit de fles geaccepteerd bij mijn man. Het is er niet iedere keer van gekomen om te kolven op m'n werk (eigen schuld, want het mag wel, maar ben dan te fanatiek met inwerken bezig). Ik merk nu nog niks aan mijn productie, maar is de kans groot dat dit te snel terug gaat lopen of houd m'n zoontje dat wel op peil als ik thuis ben? (ik voed op verzoek). Die 4 maanden dip die babies vaak hebben, komt dat omdat moeders weer gaan werken? Hij had geen 4 maanden dip, maar ik begin ook nu pas weer met (onregelmatig) werken.
Sommige kinderen zijn nou eenmaal erg kieskeurig, en ja diepvriesmelk smaakt anders. 100 cc in 11 uur tijd is wel erg weinig, en het is voor jou niet fijn als hij dan 's nachts gaat clusteren om bij te tanken... Ik denk dat de aanhouder wint, maar misschien kan je t omdraaien en zoveel mogelijk verse melk achterlaten, eventueel aan het begin van je afwezigheid of in de dagdiensten de diepvriesmelk geven? Verse melk blijft tot 5 dagen goed in de koelkast. Ik zou toch wel proberen te kolven. Als je goed leegkolft aan twee kanten, is 1x in een dienst misschien al wel genoeg...