Hoi Ilse, ik ben gestopt met BV (nu 2 dagen) Ik heb het langzaamaan afgebouwd en toen ik ook na de ochtendvoeding een fles moest geven heb ik die ook laten vallen (was de laatste) Nu merk ik dat mn borsten toch wel langzaamaan vol lopen. Ik heb net onder de douche met de hand even de druk eraf gehaald, maar vraag me af of ik ze toch nog een keer leeg moet kolven of dat dit afdoende was. Ze zijn wel gevoelig, maar niet zo als met een borstontsteking. Heb jij tips? Groetjes Christel
Hallo christel, Hoe is het nu? Sorry voor de late reactie. Beetje te druk. Wat je doet is goed. Houdt de spanning in de gaten. Als het te erg wordt dan even de spanning eraf. Succes Ilse
Hoi Ilse, ik had al het idee dat je druk was Het gaat goed, spanning wordt steeds minder en de gevoeligheid ook. Heb niet gekolfd en ook de spanning eraf was niet meer nodig. Hoelang duurt het eigenlijk voor dat de borsten echt leeg zijn na het stoppen? (Want dan is het gevoel natuurlijk helemaal weg, het ik-geef-BV-gevoel Moet wel zeggen dat ik soms nog wel even slik hoor, dat het nu voorbij is. Maar ben in elk geval wel trots op mezelf dat ik de 8 mnd gehaald heb (streven was 6 en bij 4 is me de moed al wel eens in de schoenen gezonken..) Maar ik dwaal af Bedankt voor je hulp! Groetjes Christel
Hallo Cristel, In afwezigheid van mijn collega Ilse antwoord ik even op jouw berichtje. Het kan best lang duren nog, voor je -borstvoedingsgevoel- helemaal over is. Dat maakt op zich natuurlijk ook niet uit. Ook hoe lang het duurt eer je helemaal geen voeding meer uit de borst kunt halen. Er zijn vrouwen die iedere morgen, of iedere week of iedere maand een keer kijken of ze (onder de douche bijvoorbeeld) nog een druppel te voorschijn krijgen, om te zien of het er nog zit ofzo. Zolang je dat maar met regelmaat blijft doen, zul je dit ook in stand houden. Ben je dan gestopt met borstvoeding geven? ja. maar er komt nog wel een druppel te voorschijn.... dit heeft natuurlijk niet zo heel veel meer met borstvoeding te maken Ik begrijp wat je bedoelt als je zegt ik moet soms nog even slikken....ik was zelf gestopt met het voeden van mijn oudste zoon en ik vertelde mijn schoonmoeder dat ik hem zo mistte....ze snapte daar helemaal niets van. Maar het was het samenzijn, het samen voeden, het even met zijn tweeen. En ja, natuurlijk kan dat ook zonder die borst, maar toch... is dat wat je bedoelt? Ik wens jullie nog een mooie zomer, waarin jullie volop van elkaar genieten! heidi margit
Hoi Heidi, Dat is het helemaal! Inderdaad het samenzijn op een toch wel speciale manier. Ik denk dat je dat gevoel meegemaakt moet hebben om het te kennen, een vriendin van mij snapt het ook niet (ook nooit BV gegeven ) Maar het mag verder de pret niet drukken, we genieten volop van ons ventje! Ik heb wel het idee dat mn borsten elke dag soepeler worden, wil er ook niet teveel aan drukken enzo. Maar als ik het goed begrijp kan het helemaal leeg zijn dus nog wel even duren. Ik moet nog een afspraak maken in het ziekenhuis op de mamma-poli, dat mocht als ik tijdje gestopt was met de BV. Ik zal daar dan nog maar even mee wachten denk ik, het is de bedoeling dat ze dan echt leeg zijn. (ik heb een knobbeltje, ws een melkkliertje. Ik heb toen Daan een maand oud was echo enzo gehad en was allemaal goed, maar toch voor de zekerheid willen ze keer kijken als de borst helemaal leeg is, vandaar) Jij ook fijne zomer! Groetjes Christel