BV-vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Six, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Soms weet ik het ook even niet meer...

Mijn zoontje is nu 3 weken oud. Hij drinkt 7 keer per dag (dit was 6) en komt eigenlijk niet uit zichzelf voor voeding. Mij is door de kraamhulp geadviseerd om hem dus toch maar zelf te pakken voor de BV. Ik geef hem steeds één borst en daarmee is hij na 10 à 20 minuten klaar.

Ik heb het idee dat ik veel borstvoeding heb, heb ook al dreigende borstonsteking gehad en als mijn kind aan de borst ligt hoor je hem echt 'klokken'. Het aantal luiers is prima, al ziet zijn ontlasting de laatste paar dagen wat groenig. Hij groeit super, denk dat hij de afgelopen week zo'n 400 gram gegroeid is, hij zit nu op zo'n 7 pond.

Wat ik lastig vind is dat hij slecht slaapt doordat hij veel last heeft van krampjes. Soms ligt hij na een voeding wel 1,5 uur ervan wakker en aangezien ik hem die 7 voedingen wil geven moet hij dan soms een uurtje later al weer wakker worden.

Moet ik hem nu minder voedingen geven of juist meer? Of misschien toch eens aan kolven gaan denken? Zo ja, hoe pak ik dat aan? (hoeveel per keer eruit kolven en op welk tijdstip) Alvast bedankt voor je hulp!

Groetjes Six

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je genoeg / veel voeding hebt zou ik niet gaan kolven. Ga hem ook niet meer aanleggen. Wordt je melkproduktie nog hoger van.
    Krampjes kunen verschillende oorzaken hebben. Het kan komen van te scherp gekruid eten. Hier kan je achter komen door je eigen voedingspatroon na te gaan. Het kan ook komen doordat de melk in het begin te veel toeschiet. Als je het idee hebt dat het hier aan zou liggen dan moet je de eerste druk er even met je hand afkolven. Zorg dat Levi goed boertjes kan laten.

Ilja

3. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Gisteren hebben we de 7 voedingen niet eens gehaald... Levi geeft zelf aan dat 6 voedingen voor hem voldoende is. Bedankt voor je snelle reactie!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou prima toch.

Ilja

Deel Deze Pagina