baby wil niet aanpappen rond de namiddagvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Fefe, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    5 van de 10 keer weigert mijn baby van 17 weken bij de voeding rond 15u aan te happen en te drinken. Ze hapt 1x, laat los, kromt zich en krijst. Zo doet ze dat een aantal keer en dan is het hel van de dam Het eindigt dan uiteindelijk met zeven flesje kunstvoeding te geven met een flesje. Bij de andere voedingen komt dat niet voor, enkel bij de voeding van rond 15u. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zz slaapt meestal door van 19u tot 02u en van 02u tot 08u, de rest van de dag vraagt ze om de drie uur ongeveer eten.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Zou ik zo niet durven zeggen. Neem jij iets specifieks qua eten of medicatie? Krijgt je kindje medicatie of druppels van het een of ander wat met dat tijdstip kan samenhangen? Is de voeding in de middag onrustiger dan andere momenten (in huis, meer kindjes die rondlopen, tv die aan staat, hond die eigenlijk uit moet...)
    Verder kan het wel passen bij har leeftijd dat ze geen tijd heeft om te drinken: de wereld moet ontdekt en afleiding is er genoeg vaak. Probeer in rust te voeden, kijk of een ander tijdstip helpt en ook vaak een andere houding kan uitkomst bieden: meer rechtop bijvoorbeeld, waarbij ze met haar billen duidelijk lager zit dan haar schouders. (meer op je schoot zittend bijvoorbeeld)

Veel succes!

3. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. (sorry dat ik nu pas antwoord) Ze hebben geholpen. Inderdaad beetje spits thuis rond dat uur. Heb me afgezonderd voor die voeding telkens en dat hielp!

Deel Deze Pagina