Hoi meiden, De laatste keer vroeg de vk of ik bv of fv wilde gaan geven. Ik was stellig een zei gelijk fv. Dit omdat bv bij mijn dochter helemaal niet wilde. Kloven/niet op gang willen komen/geen geweldig gevoel erbij/voeden, voeden, bijvoeden. Ik deed niks anders en het was gelijk goed toen we volledig op fv gingen. Nu ga ik toch twijfelen.... Moet ik het niet gewoon proberen? Straks lukt het nu wel ineens, er zitten voor en nadelen aan. Ga ik me dan niet schuldig voelen naar onze dochter? Wat zouden jullie doen of hebben jullie tips waardoor mijn keuze misschien wat makkelijker wordt?
Je moet het niet proberen, je mag het proberen als je het zelf ziet zitten. Ik zou hoe moeizaam het de vorige keer ook verlopen is en je vrij snel over bent gegaan van de borstvoeding naar kunstvoeding het toch gewoon nu een nieuwe kans geven. Zorg dat je goede voorlichting hebt gehad en je na de bevalling ook verzekerd bent van goede deskundige hulp. Verder kwa schuldgevoel, dat is en blijft denk ik iets lastigs en dat moet je echt voor jezelf na gaan. Want waarom zou je je schuldig moeten voelen wanneer het vorige keer gewoon echt niet ging en het deze keer misschien dus wel gaat lukken? Je hebt het dan toch beide keren gewoon een kans gegeven en er je best voor gedaan, alleen het behaalde resultaat zal misschien anders zijn. Persoonlijk zou ik dus gewoon kiezen voor wat jij de beste voeding voor je kindje vind. Is dat borstvoeding dan dat zeker gaan doen. Is dat kunstvoeding dan dat zeker gaan doen. Geen tips eigenlijk dus, behalve dan dat ik het absoluut een kans zou geven, maar ik kan niet voor een ander kiezen (keuzes maken voor mezelf is al moeilijk genoeg ). Liefs, Hanneke!
Niet geschoten is altijd mis. Je kan het altijd proberen, toch? Zoals Hanneke al zei, bereid je goed voor middels een cursus en laat je inspireren door www.borstvoeding.com Daar zie je mooie foto+s,verhalen,tips en oplossingen voor alle beren die je misschien op jouw weg tegenkomt.
Als jij je er prettig bij voelt zou ik het gewoon een kans geven. Ik denk wel dat het dan belangrijk is dat je goede informatie krijgt en deskundige hulp inschakelt als je dezelfde problemen ervaart. Dat het bij Esmee niet lekker liep, hoeft absoluut niet te betekenen dat het bij een tweede spruitje ook zo zal zijn. En je hoeft je dan ook absoluut niet schuldig te voelen tegenover Esmee. Je hebt toen de beslissing gemaakt om over te gaan op fv omdat jij dat het beste voor zowel Esmee als voor jezelf vond, niet omdat je je dochter tekort wilde doen. En bovendien zouden zoveel moeders zich schuldig moeten voelen als ze alles hetzelfde zouden moeten doen bij al hun kinderen. Regels veranderen en omstandigheden veranderen.
hoi hoi, Ik moet zeggen dat BV echt een hele fijne ervaring kan zijn als je daar goede begeleiding bij hebt. Miss is het ook een idee om bij de kraamverzorgster al aan te geven wat je ervaring vorige x was dus dat je goed begeleid wil worden. Dan is zij er ook vast van op de hoogte. En wil het wederom niet dan heb je het geprobeerd. Maar zo moet je het dan wel kunnen zien en niet als een tekortkoming van jezelf en jezelf beschuldigen...
Tja, zoals het bij de een loopt, hoeft het bij de ander niet te gaan.... Ken zat situaties waarin het de ene keer niet ging en de keer daarop liep als een tierelier En dan is BV toch wel heel erg gemakkelijk hoor! Mijn ervaring is trouwens dat het de eerste 6 weken even aanpoten is. Daarna gaat het steeds gemakkelijker Verder zien dat je het telefoonnr van een lactatiekundige bij de hand hebt, zodat je gelijk kunt bellen als er iets niet loopt. Ook als je kraamhulp goed geinformeerd is: wel gewoon een LK bellen: die weten toch echt meer en kunnen je verder helpen dan je kraamhulp of VK...