Als aanstaande mama ben ik me aan het orienteren op het kopen van een borstkolf apparaat. Nou zie ik op de prenatal website twee verschillende borstkolven van avent en kom er niet uit wat nou beter zou zijn of wat precies het verschil is. Bij de eerste staat Avent ISIS borstkolf met VIA en bij de tweede staat enkel Avent Handkolf, de prijs van beiden is hetzelfde. Iemand advies?
Als je de kolf met VIA koopt dan kolf je rechtstreeks in de VIA bewaarbeker. Je kunt je gekolfde melk dan meteen in die beker invriezen. En je kunt op die beker een (meegeleverde) adapter schroeven waar je weer een speen op kunt schroeven en dan kun je er ook je kindje mee voeden! Die andere borstkolf wordt geleverd met een flesje waar je je melk dan inkolft. Ik heb zelf ook de VIA, vind ik heel makkelijk, hoef je niet overgieten als je je gekolfde melk toch wilt invriezen.
Volgens mij is het zo dat zowel alle flesjes als alle VIA-adapters op Avent kolven kunnen. Ik kan trouwens ook maar één kolf vinden. Op Marktplaats staan er trouwens talloze (ook ongebruikte). Afgelopen week heb ik er nog eentje gekocht voor 5,-! Drie keer op vol vermogen in de vaatwasser, een kwartier uitkoken en er daarna niet meer over nadenken, is mijn motto.
bedankt voor jullie reacties @mauzelino dat klinkt wel erg handig dat via systeem denk dat ik daar ook voor ga. Geen last van lekkende bekers tijdens het voeden met die adapters?
Als je de melk meteen na het kolven geeft of in de koelkast bewaart is een fles handiger hoor. Fles geven met VIA-systeem is toch wat knoeigevoeliger dan een fles. Daarnaast: je weet helemaal nog niet uit wat voor kind je fles het beste gaat drinken, dus schaf vooral van te voren geen ladingen flessen of hele systemen aan. Gewoon 1 fles van een soort is zat. Slaat ie aan, dan kun je er altijd nog meer aanschaffen. Als je melk gaat invriezen, dan kan dat ook prima in gewone plastic doosjes of in goedkope 125cc flessen van de drogist. Stukken goedkoper dan die VIA-bekers.
Ik heb zelf nog niet gevoed met die adapters, ik gooi het wel altijd weer over in een gewoon avent flesje. Het lijkt me vrij onhandig om te voeden met zo'n beker + adapter + nog weer een speen erop. Ik ben zelf wel erg tevreden over dit systeem hoor. Ik kreeg er toen 10 bekers bij en heb ze alle 10 in de vriezer staan. Heb geen last van lekkerij hier, wel alles goed vastdraaien natuurlijk! En zoals Dirksmama al zegt: als je kolft om het in de koelkast te zetten kun je beter gelijk in een flesje kolven. En je kunt ook alle flesjes dus onder de kolf schroeven hoor!
Oke, je kan dus zowel een via beker als een flesje van avent onder de kolf schroeven??? Dan is mijn keuze snel gemaakt, ik heb namelijk al flesjes van avent dus de via bekers zou ik dan kunnen afwisselen op de kolf als ik het goed begrijp.
Jahoor, avent flesje én VIA beker kun je eronder schroeven. Maar dan moet je wel die met de VIA kopen want je moet wel een adapter hebben voor de VIA bekers.