Hallo allemaal, Vandaag zit ik op dag 19 van mijn natuurlijke cyclus. Ik heb vandaag n echo laten maken en het blijkt nu dat mijn baarmoederslijmvlies dunner is geworden. Hij was woensdag 9,4 en nu nog maar 6 mm. Weet iemand hoe dit kan? Mijn follikel is in die 2 dagen gegroeid van 14 naar 15 mm en ik heb er 1 van 12mm bij. Wat moet ik hier nu mee?
Vreemd. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord, maar misschien weet iemand anders hier meer over... Ik dacht altijd dat het slijmvlies alleen minder kon worden dmv afstoten wat je dan toch zou moeten merken (menstruatie). Mijn eerste idee hierover is dat er misschien een meetfoutje is gemaakt of de eerste keer of nu? Ik heb de gyn ook wel een betrapt op een klein meetfoutje. De echo's worden vaak zo snel gemaakt, en snelheid en accuraatheid gaan niet altijd hand in hand . Wat betreft de follikels: dat kan wel. Soms groeit een follikel gewoon niet zo hard, waarschijnlijk omdat die kleine alle hormonen heeft ingepikt . Die kleine was eerder waarschijnlijk zo klein dat de gyn hem niet gemeten heeft. (onder de +- 9 mm neemt mijn gyn vaak niet eens de moeite om hem te meten). Je hebt best een kans dat die grote nu stopt met groeien als die kleine dominant is geworden, maar misschien groeien ze allebei verder en heb je er straks twee. Of de grote blijft de grootste en de kleine geeft het op. Alles kan .
Je kan je baarmoederslijmvlies verbeteren door min 2000ie vit D en Omega 3 (500 epa & dha samen) per dag in te nemen. Wisselende follikel grootte is niks om je zorgen over te maken. Ik heb altijd dominerende en een aantal kleinere gehad. Niet alles groeit even snel.
Ok, fijn om te horen dat dat van die follikels normaal is . Ik moet morgen terug voor n echo en ben zo benieuwd wat mijn bs heeft gedaan in die 2 dagen. Ik hoop maar dat ze een meetfoutje hebben gemaakt. Alleen was dat al mijn derde echo en mijn bs was tijdens de eerste echo 6,4. Tweede echo dus 9 en derde echo 6mm. Ben voor mijn gevoel al zoo lang aan het wachten op een cryo tp. Maarja... Geduld hoort er nou eenmaal bij . Ik laat morgen wel weten wat de uitslag is. Ben nog niet ongesteld geworden dus dat is iig mooi!
Daar ben ik weer met het volgende raadsel. Vandaag een echo gehad en het BS was gelukkig weer dikker geworden. Is nu 8mm. Alleen... Mijn follikkel, die waarschijnlijk eerder 15mm was, is nu verschrompeld! Ik had aan die kant wel nog een follikel van 12 en 10. Ik snap er inmiddels echt niks meer van. Ovulatietesten blijven ook negatief. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? 😉
Tja, hoe follikels precies op hormonen reageren is altijd een beetje afwachten. Zelf de meest ervaren gyn zal waarschijnlijk geen geld durven inzetten op het voorspellen van de groei van follikels . Ik denk dat je nu even moet afwachten wat die twee van 10 en 12 mm gaan doen. Mochten die ook weer verdwijnen dan lijkt het me eigenlijk dat je misschien wel te weinig spuit, maar ik ben geen arts. Wel fijn dat je baarmoederlsijmvlies gegroeid is! Heb je alweer een nieuwe afspraak voor een volgende echo gemaakt? EDIT: oeps sorry, zie dat dit je natuurlijke cyclus is. Dan geldt nog veel sterker dat er van alles kan gebeuren helaas...Mochten deze follikels verdwijnen misschien mag je dan volgende ronde wel spuiten of Clomid gebruiken.