IVF: wanneer uitslag kwaliteit eitjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren de punctie gehad en daar kwamen 5 eitjes uit. Zelf had ik verwacht dezelfde dag te horen wat de kwaliteit is van de eitjes, maar dat was helaas niet zo. Zondag word ik gebeld of er een terugplaatsing is en dan hoor ik pas hoe de kwaliteit van de eitjes was.

Kregen jullie dit ook pas later te horen of wel direct na de punctie?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Over de eicellen zelf werd nooit veel verteld, maar wel over de kwaliteit van de ontstane embryo's die terug werden geplaatst.
    Wij kregen pas iets te horen over mijn eicellen bij de allerlaatste poging, nu een jaar geleden. Toen had ik maar 2 eicellen en die waren beiden niet bevrucht, kwaliteit was helaas zeer beroerd.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Over de kwaliteit van de eitjes kun je ook weinig zeggen. Soms kun je zien dat ze nog niet rijp genoeg zijn, of juist overrijp (ze schijnen dan wat bruinig te worden). Dus het is heel logisch dat je nog niets weet. Bij de terugplaatsing zal blijken hoe goed je eitjes waren aan de hand van bevruchting, fragmentatie en aantal celdelingen. Succes!

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dus als ik het goed begrijp krijg je nooit iets te horen over de kwaliteit van je eitjes voor een eventuele tp? Dan heb ik dat gewoon verkeerd begrepen.
    Hoop dat ik zondag te horen krijg dat er mooie embryo's ontstaan zijn!

5. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    ik kreeg de dag van de punctie te horen hoeveel eitjes er waren.
    de dag na de punctie hoeveel bevruchtingen ( dat was telefonisch)
    en de dag van terugplaatsing, ( was 3 dagen na de punctie) werd er over de kwalititeit gesproken van de embryo's. succes zondag!

6. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ik kreeg het ook pas op de dag van de tp te horen, dan kunnen ze pas iets zeggen over hoe de bevruchtingen zijn gegaan en of dat goed is gegaan.

Succes bij de tp!

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hier pas op de dag van terugplaatsing meer informatie over de kwaliteit. Ze kunnen na de punctie nog zo mooi zijn, maar alsnog afbreken tijdens het process dat ze bij ons niets zeggen na punctie, behalve hoeveel het er waren.

Deel Deze Pagina