Ik voed mijn zoontje op verzoek en merkte laatst dat hij zich 7 uur lang niet voor een voeding melde, van 11 uur savonds tot 6 uur sochtends. Hij doet dit niet altijd, soms wordt hij omstreeks 3 a 4 uur wakker voor een voeding maar ik merk dat hij steeds vaker doorslaapt. Dan nu mijn vraag: is hij al oud genoeg om de nacht zonder bv te doen of moet ik hem gewoon wakker maken voor een voeding?
Mijn eerste reactie is 'Lekker! Ik wou dat mijn zoon dat deed!' Maar even serieus; ik denk dat leeftijd niet van belang is, wel gewicht in verhouding met de lengte. Als hij goed blijft groeien, voldoende plast en tevreden en wakker is, is het volgens mij gewoon prima als hij doorslaapt.
Dit! Mijn dochter ging met 12 weken ook doorslapen, ik was helemaal beduusd, maar liet haar gaan want alles ging goed.
Mijn dochter deed dat ook rond die leeftijd. Ben het eens met Pinkstars, als hij goed groeit is dat geen probleem. Geniet ervan (zolang het duurt )
Dan laten we hem gewoon lekker doorslapen. Hij plast nog veel en ook elke dag wel een poepluier dus dat zit dan wel goed denk ik Overdag is hij wel vaker wakker
lekker laten slapen, maar bereid je voor, want het wil niet zeggen dat hij altijd een doorslaper blijft....
Dat kan hoor! Onze zoon deed dit met 8 weken. Eerst ook dat hij soms wel kwam en soms niet en vanaf 8 weken sliep hij helemaal door tot 4 maanden , was toen heel verkouden, kwam toen een maandje wel weer 's nachts en vanaf 5 maanden slaapt hij weer door. Maar of het blijvend is?
Dit doet mijn zoon van 12 weken ook nu. Wat slaapt moet je laten slapen is ons devies Lastig is wel dat ik zelf om half 6 wakker wordt met ploftieten.
Tuurlijk! Mijn dochter sliep met 2 weken al door. De kinderarts vond dat geen probleem. Ik zit nu te emmeren met de laatste voeding van 22.00 uur. Ze slaapt dan al te diep.
Mijn zoontje heeft zijn laatste voeding nu om 22u. Hij drinkt dan zo'n 20-25 minuten. Volgende voeding is pas om 6:45u. Hij is nu ook net 3 maandjes oud
Lijkt me heerlijk En ja, als hij goed op gewicht is en plast en poept, lekker laten slapen! Die van mij is 4 maanden en heeft mama in de nacht heel hard nodig :gaap: