Geen nachtvoeding meer op 12 weken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Scorpio99, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik voed mijn zoontje op verzoek en merkte laatst dat hij zich 7 uur lang niet voor een voeding melde, van 11 uur savonds tot 6 uur sochtends.
    Hij doet dit niet altijd, soms wordt hij omstreeks 3 a 4 uur wakker voor een voeding maar ik merk dat hij steeds vaker doorslaapt.

Dan nu mijn vraag: is hij al oud genoeg om de nacht zonder bv te doen of moet ik hem gewoon wakker maken voor een voeding?

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Mijn eerste reactie is 'Lekker! Ik wou dat mijn zoon dat deed!'

Maar even serieus; ik denk dat leeftijd niet van belang is, wel gewicht in verhouding met de lengte. Als hij goed blijft groeien, voldoende plast en tevreden en wakker is, is het volgens mij gewoon prima als hij doorslaapt.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit! Mijn dochter ging met 12 weken ook doorslapen, ik was helemaal beduusd, maar liet haar gaan want alles ging goed.

4. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter deed dat ook rond die leeftijd. Ben het eens met Pinkstars, als hij goed groeit is dat geen probleem. Geniet ervan (zolang het duurt ;))

5. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Dan laten we hem gewoon lekker doorslapen. Hij plast nog veel en ook elke dag wel een poepluier dus dat zit dan wel goed denk ik :)
    Overdag is hij wel vaker wakker ;)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lekker laten slapen inderdaad! Enjoy. :)

7. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker laten slapen, maar bereid je voor, want het wil niet zeggen dat hij altijd een doorslaper blijft....

8. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat kan hoor! Onze zoon deed dit met 8 weken. Eerst ook dat hij soms wel kwam en soms niet en vanaf 8 weken sliep hij helemaal door tot 4 maanden :D, was toen heel verkouden, kwam toen een maandje wel weer 's nachts en vanaf 5 maanden slaapt hij weer door. Maar of het blijvend is?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoontje slaapt vanaf 11 weken van 23:00-8:00 en een week later van 20:00-8:00

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Dit doet mijn zoon van 12 weken ook nu. Wat slaapt moet je laten slapen is ons devies :D
    Lastig is wel dat ik zelf om half 6 wakker wordt met ploftieten.

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Tuurlijk! Mijn dochter sliep met 2 weken al door. De kinderarts vond dat geen probleem. Ik zit nu te emmeren met de laatste voeding van 22.00 uur. Ze slaapt dan al te diep.

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft zijn laatste voeding nu om 22u. Hij drinkt dan zo'n 20-25 minuten. Volgende voeding is pas om 6:45u. Hij is nu ook net 3 maandjes oud :)

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lijkt me heerlijk :p En ja, als hij goed op gewicht is en plast en poept, lekker laten slapen! Die van mij is 4 maanden en heeft mama in de nacht heel hard nodig :gaap:

Deel Deze Pagina