hallo allemaal , ik wilde even vragen wie hier misschien kan vertellen hoe het nou zit met het wassen van de baby kleding , hoe veel graden, welk wasmiddel , drogen hoe zit t daar mee , alvast bedankt
Volgens mij was daar al een topic van... 'Kleertjes wassen' oid. Ik kan 'm alleen even niet vinden. :-/ Misschien kun je de zoekfunctie gebruiken om het topic te vinden?
wasvoorschriften staan in de kleertjes, en ze advieseren meestal geen wasverzachter te gebruiken. Maar ik heb 2 in 1 en dat gaat gewoon goed eigelijk. Succes met wassen en veel plezier
ik heb alles op 40 graden gewassen, met robijn vloeibaar en een color catcherdoekje erbij. ook heb ik robijn wasverzachter gebruikt de hypo allergene. dingen waarvan ik wist dat het zou krimpen op het wasrek gehangen en de rest gewoon in de droger. Maar met zo'n color catcher doekje kan het niet mis gaan!
Hier gewoon altijd alles met onze was mee gewassen op 30 of 40 graden. Gaat ook gewoon mee in de droger. Werkt allemaal prima.
Hier gewoon altijd alles met onze was mee gewassen op 30 of 40 graden. Gaat ook gewoon mee in de droger. Werkt allemaal prima.
Ik heb alles met neutral gewassen, zonder wasverzachter, maar het meeste kon in de droger. Bij ons droogt de was eigenlijk ook nooit hard op, weet ook niet hoe dat komt eigenlijk. Heb zelf een gevoelige huid en de kinderen van mijn nichtje konden ook de eerste maanden niet tegen gewoon wasmiddel, dus vandaar Neutral. Kan straks altijd wat met ons gewone wasmiddel proberen, liever dan dat ik straks alles opnieuw moet wassen.
Alles met gewoon wasmiddel, wasverzachter op 30 of 40 gr en zo goed als alles in de droger! gaat prima hier. dus eigenlijk niks anders als onze eigen was.
Hier gewoon Ariel of Persil, meestal sensitive wasverzachter of normale wasverzachter en op rompertjes, hydrofieldoeken, slabbetjes en spuugdoekjes na, hang ik de meeste babykleren te drogen, vind dat ze zo wat mooier blijven. Ik doe ook geen aparte babywas ofzo, gewoon alles bij onze eigen was, kan anders bezig blijven .
hier Ariel (Persil kan mijn man al niet tegen), alle kleertjes op 30 graden en op wasrek. Omdat Sam eczeem heeft moet ik weer met Neutral gaan wassen, maar ik betwijfel of het wel aan het wasmiddel ligt.
Oh, jij kon het dus ook niet vinden? Oeps... Ik heb vorige week alles uitgewassen, en heb het allemaal gewoon met onze eigen was meegewassen (op 40 graden), met onze normale wasmiddel. Vervolgens alles in de droger gegooid, en voilà! Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je voor de babywas beter géén wasverwachter kunt gebruiken!
ik was haar kleertjes altijd op 40 graden met ons eigen wasmiddel dash 2 in 1. wasverzachter is eigenlijk niet goed maar ja dat zit er dus n verwerkt en om nu speciaal voor haar apparte wasmiddel te halen vind ik ook onzin als ze nergens last van heeft toch. ik gooi haar was gewoon bij de onze want anders moet ik een dag of 5 wachten voor ik een eigen was kan draaien omdat anders de wastrommel wel erg leeg is verder hang ik het te drogen op vooral de slabbers en hydrofiel luiers etc omdat ze dan meer vocht opnemen
Hoi, De eerste keer heb ik alle babyspullen apart gewassen met Persil Sensitive (hypo-allergeen getest) op 30 graden zonder wasverzachter. Ik heb alles aan het droogrekje opgehangen, maar dit duurde zo lang voor het goed droog was, dat dit de eerste en laatste keer was. Toen de kleine geboren was, deed ik alle babyspullen gewoon bij onze normale was ook met Persil Sensitive op 40 graden met Neutral wasverzachter en sindsdien ook gewoon alles in de droger. Het enige was ik niet in de droger doe zijn de boxkleden en zijn skipakje. Groetjes Saskia
ik gebruik voor ons zelf altijd al neutral, vanwege allergieen dus heb de kleertjes enz van de kleine ook hiermee gewassen. Ik heb wel een heeeel klein beetje wasverzachter erbij gedaan, ook van neutral. Heb namelijk geen droger en was idd bang dat het "hard" zou worden.
Ik heb alles op 30 graden kort programma gedaan, het is niet echt vies immers. Heb wel alles gestreken, zodat het even goed heet is geweest.
en wat betreft kleuren.. k heb babykleertjes gehaald en allemaal verscchillende kleuren moet k nou alles apart wassen of kan dat gwoon bij de witte kleding.. ben bang dat het gaat verkleuren..k gebruik voor ons altijd dash winterfris die gebruik k dan gwoon weer zonder wasverzachter en dan op het rek laten drogen dat is bij ons binnen 1 dag droog heb de kachel altijd hoog staan
als je color catcher doekjes hebt kan je meerdere kleuren bij elkaar doen. zou dan wel 2 doekjes gebruiken
roxy weet je zker dat het dan niet verkleurt ben bang dat het tog gebeurt zijn al me nieuwe ini minie kleertjes naar de maan