Hoi!!!! Mijn dochter is bijna 5 weken oud. Ze is voornamelijk 's avonds erg wakker......van 18 tot 21/22 uur. Dan ligt ze in de box te jammeren. Ik geef bv, maar ze wil niet clusteren. Is dit voor andere moeders herkenbaar? Wat doen jullie?
mijn ukkie wou/ wil dan vooral mama of papa knuffelen is dan heerlijk relaxed en slaapt dan uiteindelijk meestal nog wel een uurtje kan hem tijdens dat slaapje ook in de box leggen mischien een optie? die kleintjes willen vooral heel graag bij mama of papa zijn
Ik zou er op deze leeftijd denk ik nog niet zo'n probleem van maken. Onze jongste had de eerste weken helemaal nog geen ritme en was vaak 's avonds nog wakker tot een uur of 9. Dan legden we hem gewoon in de box bij ons of we gingen gewoon lekker met hem kroelen. Als ze wat ouder worden komt er overdag wat meer ritme in en dan wordt het ook gemakkelijker ze 's avonds op een redelijk vast tijdstip in bed te leggen.
Herkenbaar! Mijn oudste had dat de eerste 8 tot 9 weken. Sliep overdag prima, maar eind van de middag/ 'savonds drama. Heb haar toen lekker bij me gehouden en dan viel ze bij mij in slaap. Na 9 weken was het in ene voorbij. Mijn zoontje heeft het de eerste weken rond etenstijd gehad. Wat ik mij heb laten vertellen is dat rond dat tijdstip en alle prikkels van de dag verwerkt worden en dat het centraal zenuwstelsel dan pijn kan doen, plus de gebruikelijke krampjes. Gaat vanzelf voorbij!
Heel herkenbaar! Onze zoon was ook altijd s'avonds wakker en huilde dan veel. Het hield pas rond 16 weken op. Een baby is vaak 1 keer wakker van voeding tot voeding.
Ik herken het niet van mijn andere dochter. Ik hoop dat het idd. met de weken beter word......heb nu zo weinig "eigen" tijd:x
Ja, dat had ik ook. Is het avond, nog geen rust! Gaat gelukkig weer over. Heb je een draagdoek, dat is namelijk ideaal. Kindje ligt lekker tegen je aan en toch je handen vrij. Zo zijn wij die weken door gekomen.
Hier bijna even oud en precies hetzelfde, alleen dan niet jammeren in de box. Maar gillen in bed of box of op schoot. Hier komen 's avonds echt de krampjes, dan lijkt niets goed..
Hier was etenstijd een tijdje een drama. Net het moment waar je geen handen vrij hebt en dan gaat ze brullen zodat je de tv niet hoort Wat wij deden is snel het bord leegscheppen en dan dochterlief lekker erbij pakken.