In een vlaag van hormonale verstandsverbijstering heb ik -omdat we een meisje krijgen- een knalroze draagdoek gekocht. Ik wist al dat het een fijne doek was omdat ik de groene versie een tijdje van iemand geleend had, maar wat ik even vergeten was, is dat ik nooit zulke kleuren draag... Ik zou graag alsnog de groene willen en daarom moet deze doek weg. Hij is echt nog nooit gebruikt, want met zo'n dikke buik ga ik geen peuter meer dragen. Hij is zelfs nog niet gewassen. Het is een vrij dunne, superzachte en sterke doek, perfect voor de zomer en voor een meisje. (Of voor moeders die hun zoon lekker toch in een roze doek dragen. ) De nieuwprijs was 85,- dus 60,- excl. verzenden voor een gloednieuwe doek lijkt me heel redelijk. Doos en boekje met gebruikershandleiding (Ook wel de "Hoppedizbijbel" genoemd) zit erbij.
Wist je dat je met een geweven draagdoek veel langer kunt dragen? Als je kindje te zwaar wordt, kun je gaan rugdragen. Met een rekbare doek kan dat niet. Bovendien moet je met een rekbare doek minstens drie lagen stof over je kindje knopen om het stevig te houden. In de winter geen probleem natuurlijk, maar met de zomer op komst is één laagje geweven draagdoek veel koeler. Voor drager én kind.