ByKay babydraagdoek of Minimonkey draagzak?

Discussion in 'De babyuitzet' started by jess37, Jan 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Het knopen heb je zo onder de knie hoor. Dat komt echt goed. Een echte zomerdoek heb ik nooit gehad, als het zo warm was vond ik dragen helemaal niet prettig. Echter volgens mij is de neobulle manon wel weer behoorlijk dik (heb ik zelf ook gehad, mooie kleurtjes!). Zelf ben ik weg van de girasol draagdoeken. Ook met heel mooie kleurtjes, niet te duur en lekker zacht te krijgen. Er is nog een merk dat een doek verkoopt die veel op neobulle lijkt, maar dat merk weet ik zo niet meer... Vlinderbloem misschien wel?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ellaroo. (La Rae) ;)

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is voor je bekken of rug, maar het lijkt mij beter als de minimonkey sowieso omdat de Marsupi het gewicht over je rug verdeeld.
    Maar zoals iemand hier opperde, vraag het eens aan je fysio evt :) die weet daar vast meer over!

4. naomikievit

Jan 10, 2012
    5
    0
    0
    Directeur van Stichting Watoto Child Care Ministri
    Den Haag
    ik vond de minimonket helemaal niet fijn. Een draagdoek is misschien 2x beetje puzzelen maar uiteindelijk veel fijner of gewoon een draagzak (baby Bjorn). Kan alleen pas vanaf een maand ofzo

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    De baby bjorn wel (wordt qua ergonomie ook niet helemaal aangeraden) maar de bondolino (van hoppediz als ik me niet vergis) kan wel vanaf de geboorte.

6. MarlonDraagdoek

MarlonDraagdoek Nieuw lid

Aug 25, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ByKay draagdoek is van 100% katoenen stof, niet dikker dan andere draagdoeken. Deze is zelfs steviger gebreid en daardoor iets dunner dan andere tricot draagdoeken. Deze draagt dus zeker niet wamer dan andere doeken.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Met dezelfde knoop misschien niet, maar met een rekbare doek knoop je altijd met drie lagen over je kindje, anders is het niet stevig genoeg. Bij een geweven doek is dat niet nodig en kun je, zeker bij kleine kindjes, met een laag knopen.

8. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zweer bij de Bondolino. Heb bij Babybij.nl bijna alles geleend (zitten een straat verder) en de Bondolino stak er bij mij met kop en schouders bovenuit. Helaas is mijn jongste echt niet gemaakt om in een doek/drager te zitten dus heb er toch uiteindelijk geen aangeschaft. Vond het wel super dat ik ze kon uitproberen. Mijn oudste vond het met anderhalf nog wel heerlijk om in de Bondolino te worden rondgedragen, maar die was best zwaar....dus daarvoor hebben we hem ook maar niet gekocht.
    Als er een derde komt, ga ik het zeker weer proberen met de Bondolino.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik ga hier ook voor een Bondolino (en een geweven draagdoek). Bykay heb ik maar hoogzomer te warm.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik heb geen ervaring met een bijkay. maar die minimonkey is een eng ding. ze liggen er vaak op elkaar gedrukt in en vindt ze er nou niet echt stevig inliggen.

is een draagzak niets??
    ik heb een beco butterfly. is een ergonomische drager die al vanaf het begin gebruikt kan worden tot dat ze ruim 2-3 jaar zijn. kan zowel op de buik als op de rug gedragen worden. deze kan je gewoon gebruiken als je rug/bekken klachten heb. ik heb hem nu sinds 2 weken en ik heb geen klachten als m'n dochter van 9 maanden en 10 kg. erin hangt. super ding. ik voel nauwelijks dat ik d'r draag.

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou voor de bykay zijn, maar het is niet zo dat die niet warmer is dan andere (geweven) doeken. Dat heeft niet met de stof te maken, maar met de manier waarop je met een tricot slen moet knopen (buidel aan buitenkant over de twee banden heen - 3 lagen). Met een geweven doek kan je dezelfde soort knoop met de banden aan de buitenkant doen en de buidel aan de binnenkant, en die banden opzij schuiven.

Verder kan je kijken of een ergonomische drager iets is - bondolino, marsupi, beco, ...

Ik ben begonnen met een tricot doek. Toen een aantal geweven doeken. Ik draag bijna niet meer omdat mijn dochter graag loopt en heel zwaar is, en ik ook zwanger ben, maar als ik draag is dat met een Mei Tai op de rug. De buikbaby gaat meteen in een geweven doek. Als je daar eenmaal aan gewend (of: verslaafd) bent... :D

Share This Page