Hallo allemaal Dl is 12.5 mnd en heeft eergister haar eerste paar stapjes los gezet! Ze loopt al een tijdje als een raket achter een loopautotje aan...ook buiten. Nu loopt ze op slofjes zonder zool dus voor buiten vind ik dat niet helemaal oke(kou, steentjes ed) De volgende stap zullen schoentjes zijn maar leren lopen op blote voetjes is beter dan op schoenen... Hoe doen jullie dat als jullie kleintjes wel buiten achter een karretje loopt maar nog niet los kan lopen? Toch aan de schoenen? Laten lopen op slofjes(zootjes) ? Of...iets anders?
Wij hadden geluk dat het wat beter weer was en lieten d'r in het begin op de appies buiten lopen. Daarna schoenen met flexibele zool.
Bij mijn dochter had ik schoenen met flexibele zool. En zodra we binnen waren gingen gelijk de schoenen weer uit.
Je hebt schoentjes met een hele flexibele zool die net wat warmer zijn. Wij hadden een jaar geleden hetzelfde. Binnen hebben we veel plezier gehad van de leren slofjes van Oxxy of gewoon op blote voetjes, maar buiten blijven ze niet lang droog/warm. Google maar eens op 'eerste loopschoentjes'. Als je goed kijkt zie je het verschil tussen slofjes en schoentjes wel. Ik merkte wel dat in schoenenzaken ze al snel de echte schoentjes adviseren. Ik zelf ben daar niet zo'n voorstander van. Ze zijn wel flexibel inderdaad, maar zo'n puur voetje heeft nog niet veel nodig behalve bescherming voor het wegdek.
Idd shoesme heeft babyproof smart voor de eerste stapjes. Zijn meer flexibel dan de extreem flex. Bunnies heeft ook schoentjes voor de eerste stapjes.
Zo hebben wij het ook gedaan maar dl liep toen al wel ca. 2 weken een paar stapjes los. Hebben toen schoentjes van shoesme gekocht.
ik ben inderdaad ook niet zo"'n voorstander om nu al schoentjes aan te doen. De schoentjes die ze gister heeft gepast vond ik vrij stug en had er geen goed gevoel bij, dus niet gekocht. Ik ga eens kijken bij dat merk en appies!
Ik zou buitenshuis voor schoentjes gaan (met flex zool) en binnen niet! Wel is het verstandig om de voeten heel goed in de gaten te houden, want doordat ze nu gaat stappen is haar spierontwikkeling bezig waardoor de groei ineens heel snel kan gaan!
De eerste 3 mnd dat ze gaan loslopen is het belangrijk dat ze dus flexibele zachte zool schoentjes buiten aan kunnen. Dus zeg maar shoesme babyproof smart. Nadat ze 3 mnd loslopen mogen ze over op een steviger schoentje. 2 november naar het cb geweest en omdat ze al bijna 3 mnd los loopt werd er al gezegd dat ze over mag naar wat stevigere schoentjes. Maar ze is bijna 11 mnd dus ik wacht tot haar schoentjes te klein zijn en stap over naar een steviger schoentje. Ze groeien ook hard uit hun schoentjes ze heeft maat 24. En hoop dat ik er tot januari bij haar mee kan doen. Dan over op een maatje groter en steviger schoentje.
Ik heb Shoesme schoentjes voor mijn dochter gekocht. Die zijn fijn en flexibel. Binnen loopt ze veel op blote voetjes omdat ze leren slofjes en sokken meestal uittrekt
Wij hadden helaas het probleem dat alle babyproof smart schoenen enz maar t/m maat 22 gingen en dus helaas al vroeger over moesten gaan op flexibele zolen. Maar ik zorgde er wel voor dat hij er maar heel even op liep buiten en binnen loopt hij nooit op schoenen.
Dat probleem heb ik dus ook. Ze is nu bijna 11 mnd oud en zit al 2 mnd in maat 24. Veel goede zachte zool schoentjes gaan helaas maar tot maat 22. Gelukkig zijn zootjes en Aapies er wel in maat 24 Binnen ook altijd op blote voeten of antislip sokken aan. Anders glijd ze onderste boven.
We hebben shoesme babyproof smart gekocht. Alleen buiten loopt ze ermee rond en binnen gewoon op blote voeten of op haar slofjes. De vrouw van de winkel vertelde ons ook dat bescherming voor de voeten toch wel erg belangrijk is als ze buiten achter haar karretje loopt en ja, dat krijg je alleen door schoentjes aan te doen
De flexibele zolen zijn de volgende stap dus? (Babyproof heeft toch ook flexibele zolen??) Gek eigenlijk dat het maar tot maat 22 gaat!
Mijn zoontje liep met zijn eerste schoenen op all-stars. Deze kan je dubbel klappen qua zool. Zo flexibel zijn ze. Ik vond de meeste eerste loopschoenen qua zool veel stugger dan die all-stars(bedoel de normale variant,niet de slofjes). Toen hij beter en meer kon lopen zijn we overgegaan op falcotto schoenen. Schoenen van bunnies of shoes me zijn ook goede schoenen. Laat je vooral goed informeren bij schoenverkopers die er echt verstand van hebben. En als je zelf gaat passen laat je kindje staan, voel de maat vanaf de voet naar voren naar de tenen en niet vanaf de neus drukken naar de tenen. Wat de meeste mensen niet weten is dat kinderen hun tenen automatisch terug trekken op deze manier. Waardoor schoenen die te klein zijn goed lijken. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes met de schoenen ☺
Babyproof heeft zeker flexibele zolen alleen de volgende stap schoentjes zijn iets stugger. Ik vond mijn zoontje nog niet goed/lang genoeg lopen voor deze volgende stap schoentjes maar ivm zijn maat moest ik wel. Heeft heeft weken of slofjes buiten gelopen maar aangezien het meer ging regenen kon hij niet op die slofjes blijven lopen. Zelfs de verkopers snappen niet waarom deze schoentjes maar tm maat 22 gaan. En idd zoals hier boven aangegeven staat laat de voetjes staand opmeten! Zie in veel winkels dat ze de voetjes opmeten als een kindje in de wagen zit.
Hebben ze ook gedaan. Gevoeld aan voorkant zijkant tenen(en inderdaad, die trok ze op ) voetjes groeien natuurlijk mega hard dus we zullen vastbbinnenkort weer aan de beurt zijn (he, wat vervelend )
Van mij mogen ze se shoesme babyproof smart zeker tot maat 25 maken. Dit omdat veel baby's voor het eerste jaar al maat 25 hebben. Mijn zoons hadden met hun eerste verjaardag zelfs al maat 26 Gelukkig liepen ze dan ook met 9 en 10 mnd oud al. Maar ook toen hadden ze alleen maar slofjes in die maat want zachte zool schoenen hadden ze niet. Dochter 1 had ook maat 25 met 1ste verjaardag. Dus als ze van shoesme slim zijn maken ze ze tot maat 25 Dan verdienen ze er nog wat op. Aapies gaan tot maat 26 maar niet allemaal maar dat zijn ook net als zootjes zachte zool. Maar bij sneeuw en regen niet echt geschikt vind ik.