quinny xl freestyle of maxi cosi mura 3

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missprincesa, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hier laatst een berichtje geplaatst met de vraag over tips over kinderwagens. Inmiddels heb ik de keus laten vallen op de maxi cosi mura 3. Die past het beste bij mijn wensen. We hebben geen groot budget, dus ik wou hem op marktplaats kopen.
    MAAR nu kunnen we de quinny xl freestyle gratis van iemand krijgen. Wie heeft daar ervaring mee? Is het een fijne kinderwagen? Ik wil een kinderwagen om in de bossen mee te lopen en evt mee kunnen hardlopen.
    Wat ik eigenlijk wil weten is het het waard om 150-200 euro uit te geven aan een 2e hands maxi cosi mura, terwijl we er al gratis 1 hebben.

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Quinny xl ziet er mooi uit hoor. Ik zelf heb een Mura 3 en ben er erg tevreden over. Maar er zijn ook veel problemen met de Mura aan het onderstel, dus kijk daar goed naar mocht je ervoor kiezen om toch deze 2e hands te gaan kopen. Het probleem zit hem met name dat er te veel speling in het onderstel zit. Wij hebben inmiddels onze 2e onderstel (zijn begonnen met de 4), omdat MaxiCosi het probleem niet oploste. Google maar eens, dan zul je zien hoeveel klachten erover zijn. Dus je kan echt wel 2ehands voor deze wagen kijken, maar voel zelf even goed aan het onderstel en rijd er een stukje mee om te kijken of hij geen afwijking heeft naar 1 kant.

S6!

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik heb geen klachten met de mura 3. Vind hem super!

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel ook niet zozeer over de mura 3, dat is 'de' wagen die ik wil. Heb hem ook uitgetest in de winkel (2012 versie) en bij vrienden (een oudere versie) en vond beide erg fijn en voldoet helemaal aan mijn wensen.

Maar nu hebben we dus de quinny xl freestyle gekregen. Ik heb deze in de winkels (volgens mij?) niet zien staan en hoor er eigenlijk ook nooit wat over. Dus ik zit nu in beetje in dubio of de quinny goed genoeg is of dat ik toch een mura 3 zal halen.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je ziet de quinny freestyle niet in de winkel omdat het al een ouder type is. Zeker al tussen de 6 a 10 jaar oud. Het zijn wel hele stevige wagens. Ik heb er zelf 2. Een 4 wieler en een 3 wieler. Mn moeder en mn zusje hebben allebei een quinny freestyle 3 wieler. Ik weet niet wat voor freestyle je kan krijgen? 3 of 4 wieler?
    3 wieler wandeld super in het bos en is ook goed om mee hard te lopen of om mee te skeeleren. 4 wieler is minder geschikt.

Gewoon even met de freestyle gaan lopen. Als hij er goed uitziet en hij loopt naar je zin dan is het toch prima?

6. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een 3-wieler, en zoals jij het beschrijft perfect voor mij! Hij ziet er inderdaad nog goed uit. Ik twijfelde alleen erg, omdat ik er een heel onderzoek aan had gewijd op internet, welke het beste voor mij zou zijn. Vervolgens de top 5 uitgetest in de winkel, en de mura 3 vond ik echt de beste (voor mij). In al mijn 'onderzoek' was ik de Quinny freestyle niet tegen gekomen en de gewone quinny viel al snel af door de kleine reiswagen.
    Ik vind hem trouwens wel erg fijn lopen, maar ik hoorde al van mensen dat ik niet alleen daarop moet selecteren.

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Is het ook een idee om hem gewoon te proberen? Mocht je het na enige weken of maanden toch niks vinden, dan koop je dan nog (snel) via marktplaats de Mura.

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, er zit alleen geen reiswieg bij, dus die moeten we dan nog kopen. Nou schijnen die niet veel te kosten op MP, maar vind het dan wel weer zonde van de tijd en moeite.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb hem ook gehad voor de eerste, ik vond het een prima wagen.. met ook een lekkere grote reiswieg en ook een grote boodschappenmand..

Ik heb nu de mura maar als ik eerlijk ben vond ik de quinny fijner..

10. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Missprincesa, 5 apr 2013
    Laatst bewerkt: 5 apr 2013
    Oh, ik vind de Quinny reiswieg juist erg klein? Of had jij er een andere op?

Wat vond je trouwens fijner aan de Quinny dat je niet zo fijn vindt bij de mura?

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Die bakken zijn zeker niet duur en vaak nog zo goed als nieuw. Meestal heb je weleen quinny dreami voor 20 euro of zo. Je hoeft hem niet perse op te gaan halen. Versturen werkt ook prima. De wagens die ik en mn moeder en zus hebben komen allemaal van markplaats af en heeft mn moeder allemaal op laten sturen. Ging prima. Mn moeder heeft ze steeds compleet gekocht dus die heeft nu zo'n 5 verschillende kleuren bakken op zolder staan:)
    Vind de quinny bak helemaal niet klein. Mijn dame heeft er 4 maanden in gelegen maar ze was vrij lang en ik heb haar vrij vroeg over gedaan naar de zitting. Ging prima omdat zitting helemaal plat kon.
    Ik zou hem gewoon uitproberen en bevalt het niet dsn heb je gauw genoeg een mura gekocht. Hier heb ik er voor in de auto nog een quinny buzz bij gekocht. Freestyle paste niet in mn aygootje

12. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    wij hebben een quinny freestyle, de 3 wieler. wij lopen ook veel in het bos en hadden destijds ook 2 honden, dus wij wilden een wagen die in het bos stabiel is én met 1 hand goed te sturen is. ideale wagen!! gewoon van marktplaats, zijn idd niet duur. je moet wel een ruime kofferbak hebben, ze zijn niet supercompact.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    voordeel, de wielen kan je er zo vanaf klikken dus neemt dan minder ruimte in.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga eerst proberen of de kindewagen in de auto past.

Deel Deze Pagina